Ingezonden persbericht
Persbericht
Nederlander heeft te weinig Quality Time
Hilversum, 6 juli 2006 - Om tijd draait het allemaal bij Quality Time, of beter gezegd het gebrek aan tijd en het streven naar een kwalitatieve tijdsbesteding. Uit recent onderzoek van Advance en Sanoma Uitgevers blijkt dat 71% van de Nederlanders dagelijks te weinig Quality Time heeft. Binnenkort brengen beide bedrijven het nieuwe interactieve concept Quality Time op de markt, www.qt.nl. Dit online concept helpt mensen bij het in kaart brengen van hun tijd en de besteding ervan.
Onderzoek
Uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat de Nederlanders verschillend hun Quality Time besteden. Verreweg de meesten zien 'Op vakantie gaan' als Quality Time, maar men leest ook graag ongestoord een boek of gaat in bad. Een weekendje weg en samen uit eten worden het (85%) meest beschouwd als Quality Time met de partner. Op vakantie gaan, samen eten of de natuur in wordt het meest gezien als Quality activiteiten met het gezin. Mannen vinden sporten en een productieve dag op het werk een kwalitatieve tijdsbesteding waar vrouwen meer belang hechten aan familiebezoek, lezen, uitgebreid bellen en shoppen. Vrijen wordt door 25 t/m 32 jarigen meer als Quality Time beschouwd dan 33 t/m 41 jarigen. Quality Time wordt door de ruime meerderheid (72%) bewust ingepland. De helft doet dat wekelijks. 73% van de Nederlanders staat positief tegenover het doen van een online test over Quality Time.
Interactief concept
Via www.qt.nl krijgen de deelnemers voorgerekend hoeveel 'Quality Time' er in hun dag zit. Na afloop van de test krijgen de kandidaten advies op maat om de hoeveelheid Quality Time in hun dag te vergroten. De website zal ook een community zijn voor het uitwisselen van ideeën en ervaringen van deelnemers.
Doelgroep
Quality Time richt zich om te beginnen op vrouwen van gemiddeld 35 jaar omdat uit onderzoek is gebleken dat deze doelgroep het meest behoefte heeft aan meer QualityTime in hun leven.
Actieve relatie
"Quality Time maakt het voor bedrijven mogelijk om op grote schaal rechtstreeks met de consumenten te communiceren. Het streven is binnen een jaar ongeveer 300.000 consumenten te bereiken," aldus Frans de Vries, oprichter en directeur van Advance. Momenteel voeren Sanoma Uitgevers en Advance gesprekken met verschillende partners. "We geloven niet in 'platte sponsoring met logootje' in dit concept. Bedrijven met specifieke doelstellingen en een toegevoegde waarde kunnen bij Advance aankloppen. Wij geloven in partnerships". Het concept is niet alleen zender, het is tweerichtingsverkeer tussen consument en bedrijf oftewel interactiviteit," aldus De Vries.