Gemeente Hengelo

Digitaal loket verrijkt met DigiD

Maandag 3 juli nam burgemeester Kerckhaert officieel DigiD in het digitale loket Hengelo in gebruik. DigiD staat voor Digitale Identiteit en met de unieke persoonlijke inlogcode van DigiD kunt u via websites van de overheid gegevens wijzigen of diensten bestellen. Daarbij moet u denken aan het doorgeven van een verhuizing of het aanvragen van een paspoort. De gemeente herkent u via uw DigiD. Dat is makkelijk, veilig, het gaat snel en u kunt het overal toepassen. Via DigiD kunt u zich op alle overheidssites legitimeren.

Met DigiD naar hengelo.nl

De eerste diensten zijn vanaf 3 juli toegankelijk op deze website (via loket/producten en diensten). Het gaat om:

* melding openbare ruimte

* afspraken maken bij Burgerzaken

Zo kunt u via de website bijvoorbeeld melden dat de bomen in uw straat onderhoud nodig hebben. Dat kon altijd al via de website van de gemeente, maar als u DigiD gebruikt, hoeft u niet bij elke melding uw gegevens opnieuw in te vullen. Bovendien krijgt u een mailtje van de gemeente als de melding bij Wijkbeheer verwerkt is. Vanaf 3 juli kan iedere Hengeloër met DigiD ook sneller afspraken maken bij Burgerzaken. Op den duur zult u DigiD voor steeds meer zaken kunnen gebruiken.

Vervolg

Het komend driekwart jaar komen geleidelijk de volgende producten en diensten in Hengelo beschikbaar voor afhandeling met behulp van DigiD:
* aanvragen uitreksel GBA;

* verhuizing binnen de gemeente;

* verhuizing naar andere gemeente;

* aanvraag vergunning buurt/straatfeest;

* toegang tot WOZ-gegevens, taxatieverslagen en bezwaren.

DigiD aanvragen

U kunt DigiD aanvragen op www.digid.nl.