Gemeente Hengelo
Digitaal loket verrijkt met DigiD
Maandag 3 juli nam burgemeester Kerckhaert officieel DigiD in het
digitale loket Hengelo in gebruik. DigiD staat voor Digitale
Identiteit en met de unieke persoonlijke inlogcode van DigiD kunt u
via websites van de overheid gegevens wijzigen of diensten bestellen.
Daarbij moet u denken aan het doorgeven van een verhuizing of het
aanvragen van een paspoort. De gemeente herkent u via uw DigiD. Dat is
makkelijk, veilig, het gaat snel en u kunt het overal toepassen. Via
DigiD kunt u zich op alle overheidssites legitimeren.
Met DigiD naar hengelo.nl
De eerste diensten zijn vanaf 3 juli toegankelijk op deze website (via
loket/producten en diensten). Het gaat om:
* melding openbare ruimte
* afspraken maken bij Burgerzaken
Zo kunt u via de website bijvoorbeeld melden dat de bomen in uw straat
onderhoud nodig hebben. Dat kon altijd al via de website van de
gemeente, maar als u DigiD gebruikt, hoeft u niet bij elke melding uw
gegevens opnieuw in te vullen. Bovendien krijgt u een mailtje van de
gemeente als de melding bij Wijkbeheer verwerkt is. Vanaf 3 juli kan
iedere Hengeloër met DigiD ook sneller afspraken maken bij
Burgerzaken. Op den duur zult u DigiD voor steeds meer zaken kunnen
gebruiken.
Vervolg
Het komend driekwart jaar komen geleidelijk de volgende producten en
diensten in Hengelo beschikbaar voor afhandeling met behulp van DigiD:
* aanvragen uitreksel GBA;
* verhuizing binnen de gemeente;
* verhuizing naar andere gemeente;
* aanvraag vergunning buurt/straatfeest;
* toegang tot WOZ-gegevens, taxatieverslagen en bezwaren.
DigiD aanvragen
U kunt DigiD aanvragen op www.digid.nl.