Ingezonden persbericht


Reactie van het CBL op voedselverspilling, 3 juli 2006:

Het CBL roept de consument op om vaker naar de supermarkt te gaan en zo meer op maat boodschappen te kunnen doen. Met name versproducten blijven zo niet te lang in de koelkast van de consument liggen.

Uit het nationale supermarktonderzoek ConsumentenTrends 2006 dat vorige maand verscheen weet het CBL dat het aantal supermarktbezoeken is gedaald van 2.6 naar 2.5 keer per week (zie bijgaand hoofdstuk voor meer info). Door de hoge winkeldichtheid heeft iedereen wel een supermarkt in de buurt en door de avondopening kun je er bovendien ook 's avonds na het werk terecht. Door vaker in de week boodschappen te doen kun je met dit zomerweer bovendien ook eens een spontane barbecue geven.

Met vriendelijke groet,
Miranda M.G. Boer
Hoofd PR en Voorlichting CBL

070-3376200
06-51502772

Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) is de belangenbehartiger en spreekbuis van de supermarkten in Nederland.