Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

"2-Pack lanceert T-shirt abonnement"

Nijmegen, 29 juni 2006

Op 29 juni 2006 lanceert 2-Pack als eerste kledingmerk in Nederland het 'T-shirt abonnement'. Dit als reactie op de vereenvoudiging van de kledingmarkt en de teruglopende maatschappelijke betrokkenheid. Met het abonnement wil 2-Pack zichzelf onderscheiden en iedereen bereiken die oog heeft voor de maatschappij, maar wel trendy, tijdloze en duurzame kleding wil dragen.

DE ACHTERLIGGENDE GEDACHTE
Kleding moet trendy, maar ook tijdloos kunnen zijn. Iets wat je vandaag draagt moet je volgende week ook nog kunnen dragen, zonder dat je hier raar op aangekeken wordt. Nog belangrijker is dat kleding van duurzamere materialen gemaakt moet worden, dan tot op heden door de huidige merken gedaan wordt!

Daarnaast vindt 2-Pack het vestigen van aandacht op maatschappelijke instellingen belangrijk. Een gedeelte van de opbrengst van het T-shirt abonnement wordt daarom gebruikt om maatschappelijke projecten op te zetten en goede doelen te ondersteunen.

HET ABONNEMENT
2-Pack heeft twee verschillende abonnementen samengesteld. Allereerst is er een 'Basic abonnement'. In dit abonnement krijgt de abonnee ieder kwartaal twee basic T-shirts toegestuurd.

Daarnaast is er het zogeheten 'Exclusive abonnement'. Iedere zes á zeven weken wordt de abonnee verrast met een T-shirt. De T-shirts zijn gebaseerd op verschillende thema's. Ook wordt gebruik gemaakt van diverse toepassingsvormen van prints en borduursels. Het zijn geen basic T-shirts met een opdruk, wat op dit moment door veel kledingmerken wordt gedaan, maar modellen met een 'twist'.

Er is een abonnement voor dames en heren. Meer informatie over het T-shirt abonnement is te vinden op www.t-shirtabonnement.nl

MAATSCHAPPELIJKE BETROKKENHEID
Bij de productie van de T-shirts worden de maatstaven van 'fair trade' nagestreefd. Dit betekent geen kinderarbeid, goede werkomstandigheden voor de werknemers en het gebruik van duurzame materialen.


---



Ingezonden persbericht