Landstede


Grand Tour Contact Centra groot succes

De Grand Tour langs drie contactcentra in Zwolle is een groot succes gebleken. Meer dan zestig belangstellenden namen deel aan de voorlichtingstocht langs Achmea Zorg, KPN Sales en ABN AMRO.

De Grand Tour werd door de drie deelnemende bedrijven en Landstede georganiseerd ter promotie van de nieuwe Landstede opleiding Contact Center medewerker, die in september zal starten. Het gaat er in zon Concact Centre veel dynamischer, gezelliger maar ook professioneler aan toe dan we verwacht hadden, was de algemene conclusie na afloop.

Het is een intensieve opleiding, vertelt opleidingscoördinator Han van der Zwan van Landstede. De opleiding omvat maar liefst dertig competenties, zoals bijvoorbeeld gespreksvaardigheden, feedback geven en krijgen, advies en service verlenen en digitaal communiceren. Ter vergelijk: een boekhoudkundige opleiding omvat 18 competenties.

Het beroep van Contact Center medewerker verdient een veel positiever imago, vinden de deelnemende bedrijven. Men denkt al snel aan de telefoontjes tussen zes en acht s avonds, waarbij een ongeïnteresseerde stem een lijstje met vragen opdreunt. Maar het beroep van Contact Center medewerker omvat veel meer.

Naast outbound wordt er ook heel veel gedaan op het gebied van inbound, waarbij de medewerkers juist vragen beantwoorden in plaats van ze te stellen. Er zijn honderden, zoniet duizenden mensen die in deze regio dagelijks mensen te woord staan om informatie te verstrekken over diensten, leveringen, zorgverzekeringen, noem maar op. Dat vereist vakkundigheid.

Daarom start Landstede in september met de nieuwe opleiding Contact Center medewerker. De opleiding is een gat in de markt. De Contact Centra branche zit te springen om goed opgeleide medewerkers, en zoals uit het grote aantal deelnemers aan de Grand Tour is gebleken, hebben ook veel potentiële studenten belangstelling voor een dergelijke opleiding.

Opleiding Commercieel Medewerker