Landstede
Grand Tour Contact Centra groot succes
De Grand Tour langs drie contactcentra in Zwolle is een groot succes
gebleken. Meer dan zestig belangstellenden namen deel aan de
voorlichtingstocht langs Achmea Zorg, KPN Sales en ABN AMRO.
De Grand Tour werd door de drie deelnemende bedrijven en Landstede
georganiseerd ter promotie van de nieuwe Landstede opleiding Contact
Center medewerker, die in september zal starten. Het gaat er in zon
Concact Centre veel dynamischer, gezelliger maar ook professioneler
aan toe dan we verwacht hadden, was de algemene conclusie na afloop.
Het is een intensieve opleiding, vertelt opleidingscoördinator Han van
der Zwan van Landstede. De opleiding omvat maar liefst dertig
competenties, zoals bijvoorbeeld gespreksvaardigheden, feedback geven
en krijgen, advies en service verlenen en digitaal communiceren. Ter
vergelijk: een boekhoudkundige opleiding omvat 18 competenties.
Het beroep van Contact Center medewerker verdient een veel positiever
imago, vinden de deelnemende bedrijven. Men denkt al snel aan de
telefoontjes tussen zes en acht s avonds, waarbij een
ongeïnteresseerde stem een lijstje met vragen opdreunt. Maar het
beroep van Contact Center medewerker omvat veel meer.
Naast outbound wordt er ook heel veel gedaan op het gebied van
inbound, waarbij de medewerkers juist vragen beantwoorden in plaats
van ze te stellen. Er zijn honderden, zoniet duizenden mensen die in
deze regio dagelijks mensen te woord staan om informatie te
verstrekken over diensten, leveringen, zorgverzekeringen, noem maar
op. Dat vereist vakkundigheid.
Daarom start Landstede in september met de nieuwe opleiding Contact
Center medewerker. De opleiding is een gat in de markt. De Contact
Centra branche zit te springen om goed opgeleide medewerkers, en zoals
uit het grote aantal deelnemers aan de Grand Tour is gebleken, hebben
ook veel potentiële studenten belangstelling voor een dergelijke
opleiding.
Opleiding Commercieel Medewerker