Juni 2006
webdevelopment
Dolce Sitges aangekocht door het Ierse Inchydoney Partnership
Dolce Sitges is het eerste Dolce resort in Spanje ontworpen voor
conferenties, meetings, incentives en special events.
Inchydoney Partnership, een Iers privaat aandelenfonds
gespecialiseerd in de hotelbranche, heeft een aandeel van 100 procent
verworven in Dolce Sitges (Med Dolce Sitges S.L.), dat eerder voor een
evenredig deel in handen was van Dolce International en het Spaanse
bedrijf Med Group.
De verkoop, verricht door Jones Lang LaSalle, is ondertekend op 30 mei
2006 voor 61 miljoen euro. Het is de eerste investering van het Ierse
aandelenfonds buiten Ierland. Dolce behoudt een lange termijn contract
voor het managen van het hotel, resort en conferentiecentrum.
De aankoop van Dolce Sitges ligt in lijn met het plan van Inchydoney
Partnership om in Europa uit te breiden middels investeringen in
tophotels. Voorzitter Seamus O'Mahony legt uit: "De groep ziet in deze
samenwerking een belangrijk groeipotentieel en beschouwt Barcelona en
Spanje in het algemeen als een strategische markt voor middellange en
lange termijn investeringen. Daar we zeer tevreden zijn met de
kwaliteit van het hotel en met het professionalisme en enthousiasme
van Dolce International, is er een goede basis gelegd voor eventuele
toekomstige overeenkomsten, mocht die mogelijkheid zich voordoen."
Andy Dolce, oprichter, chairman en managing partner van Dolce
International, is zeer positief over deze samenwerking: "De expertise
van Dolce in het managen van conferentiecentra en hotels, in
combinatie met de financiële ervaring van Inchydoney, kunnen
interessante zakelijke opportuniteiten genereren. We zetten onze
groeistrategie in Europa verder en verwachten voor het einde van het
jaar nieuwe aanwinsten te kunnen toevoegen aan onze porfolio. In
Spanje richten we onze ogen op Madrid."
Dolce Sitges opende zijn deuren in oktober 2004. Het hotel en
conference resort verwelkomde in het eerste jaar 55.000 klanten en
boekte een omzet van meer dan 12,7 miljoen euro. De vooruitzichten
voor 2006 zijn al even positief: in de eerste vijf maanden (januari
tot mei 2006) zijn er 27.000 gasten ontvangen goed voor een omzet van
7,9 miljoen euro. Dit is een groei van 68 procent ten opzichte van
dezelfde periode vorig jaar. Volgens Francisco José Jiménez, managing
director van Dolce Sitges en Dolce International in Spanje: "We
verwachten dit jaar af te sluiten met een omzet van 19 miljoen euro,
wat een groeipercentage van ruim 50 procent betekent ten opzichte van
vorig jaar."
Afbeelding