Juni 2006

webdevelopment

Dolce Sitges aangekocht door het Ierse Inchydoney Partnership Dolce Sitges is het eerste Dolce resort in Spanje ontworpen voor conferenties, meetings, incentives en special events. Inchydoney Partnership, een Iers privaat aandelenfonds gespecialiseerd in de hotelbranche, heeft een aandeel van 100 procent verworven in Dolce Sitges (Med Dolce Sitges S.L.), dat eerder voor een evenredig deel in handen was van Dolce International en het Spaanse bedrijf Med Group.

De verkoop, verricht door Jones Lang LaSalle, is ondertekend op 30 mei 2006 voor 61 miljoen euro. Het is de eerste investering van het Ierse aandelenfonds buiten Ierland. Dolce behoudt een lange termijn contract voor het managen van het hotel, resort en conferentiecentrum.

De aankoop van Dolce Sitges ligt in lijn met het plan van Inchydoney Partnership om in Europa uit te breiden middels investeringen in tophotels. Voorzitter Seamus O'Mahony legt uit: "De groep ziet in deze samenwerking een belangrijk groeipotentieel en beschouwt Barcelona en Spanje in het algemeen als een strategische markt voor middellange en lange termijn investeringen. Daar we zeer tevreden zijn met de kwaliteit van het hotel en met het professionalisme en enthousiasme van Dolce International, is er een goede basis gelegd voor eventuele toekomstige overeenkomsten, mocht die mogelijkheid zich voordoen."

Andy Dolce, oprichter, chairman en managing partner van Dolce International, is zeer positief over deze samenwerking: "De expertise van Dolce in het managen van conferentiecentra en hotels, in combinatie met de financiële ervaring van Inchydoney, kunnen interessante zakelijke opportuniteiten genereren. We zetten onze groeistrategie in Europa verder en verwachten voor het einde van het jaar nieuwe aanwinsten te kunnen toevoegen aan onze porfolio. In Spanje richten we onze ogen op Madrid."

Dolce Sitges opende zijn deuren in oktober 2004. Het hotel en conference resort verwelkomde in het eerste jaar 55.000 klanten en boekte een omzet van meer dan 12,7 miljoen euro. De vooruitzichten voor 2006 zijn al even positief: in de eerste vijf maanden (januari tot mei 2006) zijn er 27.000 gasten ontvangen goed voor een omzet van 7,9 miljoen euro. Dit is een groei van 68 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Volgens Francisco José Jiménez, managing director van Dolce Sitges en Dolce International in Spanje: "We verwachten dit jaar af te sluiten met een omzet van 19 miljoen euro, wat een groeipercentage van ruim 50 procent betekent ten opzichte van vorig jaar."

Afbeelding