Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Nedis kiest voor de e-commerceoplossing van Intershop
~ Europese leverancier van consumentenelektronica ontwikkelt e-commercewebsite ~
Jena/Amsterdam, 29 juni, 2006 - Intershop Communications AG (Prime Standard: ISH2) voorziet de Nederlandse onderneming Nedis van de e-commerceoplossing Enfinity Suite 6. Sinds de oprichting in 1982 is Nedis uitgegroeid tot Europees marktleider in elektronische componenten, reserveonderdelen en accessoires voor de bruin- en witgoedbranche. De overeenkomsten zijn door Nedis en Intershop ondertekent in Amsterdam. Alle opbrengsten die voortkomen uit deze overkomst gaan mee in het boekjaar 2006.
"Dankzij de nieuwe website hebben onze klanten direct toegang tot alle relevante informatie. Zij kunnen een bestelling plaatsen, adresgegevens van de dichtstbijzijnde opslagplaatsen opvragen en hun accounts eenvoudig beheren", aldus Jacob Gilad, oprichter en CEO van Nedis.
Nedis levert meer dan 80.000 verschillende producten en bedient meer dan 90.000 klanten wereldwijd. Internet is voor het bedrijf een belangrijk verkoopkanaal. Momenteel wordt circa 75% van de bestellingen online afgehandeld. De mogelijkheid om met behulp van internet bestaande klanten beter van dienst te zijn en om nieuwe internet- en marketinginitiatieven in verschillende markten te ontwikkelen waren de belangrijkste redenen voor Nedis om te kiezen voor deze nieuwe technologie. Nedis zal gebruik gaan maken van Enfinity Suite 6 Business Channel, Consumer Channel en Partner Channel ter uitbreiding van zijn internetstrategie.
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Intershop
Intershop Communications AG (Prime Standard:ISH2) is een toonaangevende provider van e-commerceoplossingen. Intershop levert hoogwaardige softwareoplossingen voor online marketing, sales en procurement initiatieven. De fullservice e-commerce van Intershop dekt alle aspecten van online retailing, waaronder fulfilment. Intershop werd opgericht in 1992 en staat bekend om zijn innovaties op het gebied van e-commerce door automatisering en het vereenvoudigen van verkoop- en inkoopprocessen. Intershop richt zich voornamelijk op het ontwikkelen van e-commercesoftware. De oplossingen van Intershop bieden organisaties de mogelijkheid om een onbeperkt aantal online verkoopkanalen op één platform te consolideren en beheren. Hierdoor profiteren klanten van de gereduceerde uitgaven en competitieve voordelen in hun online sales activiteiten. Meer dan 300 zakelijke klanten maken wereldwijd gebruik van software van Intershop, waaronder HP en BMW. Vier van de vijf grootste e-commerce-sites in Duitsland maken gebruik van de oplossingen van Intershop: Otto, Tchibo, Deutsche Telekom en Quelle. Het hoofdkantoor van Intershop in gevestigd in Jena, Duitsland, en heeft filialen in de VS, Europa en Azië. Meer informatie over Intershop is te vinden op www.intershop.com
This news release contains forward-looking statements regarding future events or the future financial and operational performance of Intershop. Actual events or performance may differ materially from those contained or implied in such forward-looking statements. Risks and uncertainties that could lead to such difference could include, among other things: Intershop's limited operating history, the unpredictability of future revenues and expenses and potential fluctuations in revenues and operating results, significant dependence on large single customer deals, consumer trends, the level of competition, seasonality, risks related to electronic security, possible governmental regulation, and general economic conditions.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Intershop Press Contact:
Dana Schmidt
Senior Manager Corporate Communications
Tel: +49.3641.50-1000
pr@intershop.com
www.intershop.com/news
LEWIS - Global Public Relations
Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com