( BW)(CA-MARKMONITOR) MarkMonitor neemt CollectiveTrust over; breidt
haar dienstverlening uit met het fraudepreventieprogramma
''Zero-Hour''
Redactie Business
SAN FRANCISCO--(BUSINESS WIRE)--28 juni 2006--
miljoenen internetgebruikers, toonaangevende ISP's en
ondernemingen zullen deze nieuwe technologie gebruiken om automatisch
en snel online fraude te voorkomen
MarkMonitor(R), marktleider in online identiteitsbescherming voor
het bedrijfsleven, heeft vandaag bekendgemaakt dat zij het
particuliere bedrijf CollectiveTrust(TM) heeft overgenomen om haar
pakket van oplossingen voor de bescherming tegen fraude uit te breiden
met het fraudepreventieprogramma Zero-Hour(TM) van CollectiveTrust.
Deze nieuwe aanwinst zal worden gecombineerd met bestaande
fraudeopsporings- en analysegegevens van MarkMonitor, zodat miljoenen
consumenten over de hele wereld zullen kunnen profiteren van de
fraudepreventiemogelijkheden van Zero-Hour. Deze nieuwe service zal
worden ingezet via MarkMonitor's bestaande relaties met grote Internet
Services Providers (ISP's).
CollectiveTrust was met de ontwikkeling van Zero-Hour een pionier
op het gebied van fraudebestrijdings- en waarschuwingstechnologie die
internetgebruikers beschermt tegen phishing, identiteitsdiefstal,
malware, trojanen en andere vormen van online fraude - via een
innovatieve, client-side oplossing die eenvoudig kan worden
geïntegreerd in internet-browsers en downloadbare toolbars. Door
real-time heuristische scans en contextuele analyses op websites
uit te voeren, worden nietsvermoedende gebruikers via de browser of de
toolbar direct op de hoogte gesteld van mogelijke online gevaren zodra
deze ontdekt worden. Nu deze nieuwe technologie wordt geïntegreerd in
de uitgebreide fraudedatabase en beproefde anti-fraude oplossingen van
MarkMonitor, is MarkMonitor de eerste en enige onderneming die
diensten voor real-time fraudewaarschuwingen rechtstreeks bij de
consument kan brengen die te maken heeft met frauderende websites.
"De overname van CollectiveTrust past goed in de
fraudepreventiestrategie van MarkMonitor. Deze innovatieve technologie
biedt onze klanten betere bescherming tegen online fraude en hun
online klanten een nieuwe waarschuwingsmethode", aldus Chris Bounds,
CEO van MarkMonitor. "Omdat online dreigingen zich in hoog tempo
blijven ontwikkelen en risico opleveren voor grote ondernemingen en
hun klanten, is het voor hen van levensbelang om de beschikking te
krijgen over technologieën die direct iets aan deze bedreigingen
kunnen doen, zodat de consument vertrouwen blijft houden in hun online
merk."
Naast de nieuwe technologie brengt de acquisitie ook twee grote
namen uit de bedrijfstak naar MarkMonitor: Blake Hayward en Adam
Stiles, medeoprichters van CollectiveTrust. Hayward heeft ruim 13 jaar
ervaring in het ontwikkelen van oplossingen voor de financiële
dienstverleningsmarkt en was algemeen manager van de divisie Risk
Management Solutions van Yodlee inc. voordat hij CollectiveTrust
oprichtte. Stiles heeft meer dan acht jaar ervaring in het ontwikkelen
van browser-oplossingen en wordt in brede kring gezien als de schepper
van NetCaptor, de eerste tab-based browser in de bedrijfstak, die door
tal van deskundigen is geprezen.
Over MarkMonitor
MarkMonitor is een wereldmarktleider die een uitgebreid pakket aan
diensten biedt voor het beheer van de bedrijfsindentiteit. Met haar
geïntegreerde
Brand and Fraud Protection platform biedt MarkMonitor een volledig
pakket oplossingen voor levenscyclusbeheer, inclusief real-time
detectie en onderzoek in antwoord op de steeds groeiende lijst van
identiteits-gerelateerde online veiligheidsproblemen waar
ondernemingen vandaag de dag mee geconfronteerd worden. Deze
oplossingen worden mogelijk gemaakt door een uitgebreid
beveiligingsnetwerk dat internet doorlicht op onrechtmatig of
fraudulent gebruik van een bedrijfsnaam of bedrijfsidentiteit. Dit
geldt voor het hele internet, inclusief websites, zoekmachines, grote
email-systemen, domeinnaamsystemen, archieven, messageboards, blogs,
chatrooms en online veilingen. Zie voor meer informatie
www.markmonitor.com.
--30--MT/ny*
CONTACT: Pers:
MarkMonitor
Erick Mott, 415-278-8412
erick.mott@markmonitor.com
of
Weber Shandwick for MarkMonitor
Eric Sokolsky, 212-445-8081
esokolsky@webershandwick.com