Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amstelveen, 31 mei 2006

2e bijeenkomst het Sponsorhuis: De marketing van 'Goed doen'. Op woensdag 28 juni besteed het Sponsorhuis in het ING House in Amsterdam aandacht aan de marketing van 'goed doen'. Bedrijven worstelen met de vraag of, en zo ja op welke manier, ze moeten communiceren over hun maatschappelijke betrokkenheid. Want hoe zal de consument reageren op bedrijven die publiekelijk laten zien dat ze maatschappelijk betrokken zijn. En dat zelfs voor hun marketing en/of branding gebruiken? Hoe groot is het afbreukrisico eigenlijk om daar over te communiceren? Of stelt de consument het juist op prijs dat bedrijven hun maatschappelijke sponsorships vermarketen?
* Prof.dr Johan Wempe, tot voor kort directeur MVO Nederland, die de discussie over communiceren over maatschappelijke betrokkenheid in een breder kader zal zetten aan de hand van (internationale) voorbeelden.
* Joep Verboeket, Manager Sustainable Development bij ING Group, vertelt over het ING Chances for Children project en welke overwegingen een rol spelen in de beslissing om het programma vooral intern te communiceren en (tot dusver) niet extern?
* Marc van Pappelendam, General Manager Noord Europe Nike, vertelt waarom Nike sommige 'maatschappelijke' projecten wel communiceert en andere niet? En wat de invloed van de consument daarbij is.
* Luke Disney, Communications Manager bij TNT zal aan de hand van actuele cijfers laten zien hoe succesvol het partnership met World Food Programme is voor TNT en welke rol communiceren over het partnership daarin heeft.

De middag wordt afgesloten met een paneldiscussie onder leiding van Ad Maatjens, hoofdredacteur van Sponsor Magazine. .
Het Sponsorhuis
Het Sponsorhuis is een kennisplatform op het gebied van Sponsoring en Merkbeleving voor adverteerders, adviseurs, wetenschappers en rechthebbenden. Het Sponsorhuis beoogt hiermee professionalisering van het sponsorvak en bestendiging van haar plaats binnen de geïntegreerde marketingcommunicatie. Alle informatie is terug te vinden op www.sponsorhuis.nl

NOOT VOOR DE REDACTIE,

Ingezonden persbericht