Gemeente Stadskanaal

Ieder jaar doet burgemeester J.J. Stavast verslag over de kwaliteit van de gemeentelijke dienstverlening. Ook informeert hij de inwoners hoe zij bij de ontwikkeling en uitvoering van beleid betrokken worden. Het is allemaal te lezen in het Burgerjaarverslag 2005.

Conclusies

Stavast trekt in het verslag ondermeer conclusies en suggereert enkele verbeterpunten. Zo is 79% van de bellers naar het Servicenummer tevreden over de manier waarop de klacht is afgehandeld. In 2006 streeft de gemeente naar een tevredenheidspercentage van 90%. Het aantal gele kaarten dat de gemeente ontvangt, is afgenomen. Door middel van een gele kaart kan een inwoner zijn of haar klacht over de dienstverlening kenbaar maken. In 2005 is 84% van de klagers tevreden over de behandeling van zijn/haar klacht. In 2006 wordt ook hier gestreefd naar een tevredenheidspercentage van 90%.

Verspreiding

Woensdag 28 juni ontvangt elk huishouden het Burgerjaarverslag 2005 tegelijk met de editie van de Kanaalstreek. Mensen die het verslag niet hebben ontvangen, kunnen een exemplaar vragen bij de balie in het Publieksbureau van het gemeentehuis. Het burgerjaarverslag 2005 kunt u ook downloaden.


* 28 juni 2006