Ieder jaar doet burgemeester J.J. Stavast verslag over de kwaliteit
van de gemeentelijke dienstverlening. Ook informeert hij de inwoners
hoe zij bij de ontwikkeling en uitvoering van beleid betrokken worden.
Het is allemaal te lezen in het Burgerjaarverslag 2005.
Conclusies
Stavast trekt in het verslag ondermeer conclusies en suggereert enkele
verbeterpunten. Zo is 79% van de bellers naar het Servicenummer
tevreden over de manier waarop de klacht is afgehandeld. In 2006
streeft de gemeente naar een tevredenheidspercentage van 90%. Het
aantal gele kaarten dat de gemeente ontvangt, is afgenomen. Door
middel van een gele kaart kan een inwoner zijn of haar klacht over
de dienstverlening kenbaar maken. In 2005 is 84% van de klagers
tevreden over de behandeling van zijn/haar klacht. In 2006 wordt ook
hier gestreefd naar een tevredenheidspercentage van 90%.
Verspreiding
Woensdag 28 juni ontvangt elk huishouden het Burgerjaarverslag 2005
tegelijk met de editie van de Kanaalstreek. Mensen die het verslag
niet hebben ontvangen, kunnen een exemplaar vragen bij de balie in het
Publieksbureau van het gemeentehuis. Het burgerjaarverslag 2005 kunt u
ook downloaden.
* 28 juni 2006
Gemeente Stadskanaal