Gratis persoonlijke postzegel maakt van post 'eye-catcher'
Swiss Post International breidt service uit met kosteloze online frankeerservice voor bedrijven
Eindhoven, 28 juni 2006 - Vanaf nu hebben professionele postverzenders de mogelijkheid kosteloos een postzegel te creëren die op de geadresseerde is afgestemd. Met enkele Internetkliks kan via www.swisspost.com/postagepaid gratis een eigen creatieve postzegel gemaakt worden. Een persoonlijke postzegel is een 'eye-catcher' die de aandacht voor de postzending kan verhogen en mailings effectiever kan laten zijn. De gratis 'persoonlijke look' wordt aangeboden door Swiss Post International, een van de toonaangevende postaanbieders in Nederland voor internationale post. Daarnaast biedt het bedrijf nog drie andere mogelijkheden om de effectiviteit van postzendingen te verhogen: de "Zwitserse look', 'de lokale look' en 'de neutrale look'.
Met name de 'persoonlijke look' is bijzonder interessant voor bedrijven. Hiermee kan op professionele mailings het logo van de onderneming getoond worden, een beeld uit een lopende reclamecampagne, een foto van de directeur, ... Bij het creëren van de postzegels kunnen direct marketeers hun creativiteit en fantasie geheel de vrije loop laten.
"Een mailing met een gepersonaliseerde, creatieve postzegel valt zeker op in de massa van mailings. Dit kan de response op de maling duidelijk positief beïnvloeden ", zegt Berry de Vaal, marketing manager bij Swiss Post International in Nederland.
Het creëren van de postzegel is mogelijk met behulp van de gratis 'PP-Generator' van Swiss Post International. Het proces is eenvoudig: registreren, inloggen, karakteristieken van de mailing ingeven en de template downloaden - dan is de persoonlijke postzegel klaar voor de doelgroep. "Indien gewenst kunnen we de postzegels ook direct op de enveloppen drukken. Dat levert onze klanten als bijkomend voordeel tijdswinst op," voegt Joop van der Horst, directeur van SPI Nederland, toe. Behalve online kunnen bedrijven ook nog gewoon met hun SPI-adviseur aan de frankering werken.
Direct Marketeers kunnen ook kiezen voor andere effectieve frankeervarianten: de Zwitserse look, de lokale look en de neutrale look. De frankering met de Zwitserse look toont dat de zending bij Swiss Post International opgegeven is. De lokale look maakt het mogelijk voor bedrijven de uitstraling te hebben van een inlandse firma van het doelland van het poststuk. Bij verzendingen in de neutrale look is het land van verzending niet te herkennen.
De PostagePaid is te vinden via: www.swisspost.com/postagepaid
Swiss Post International
Swiss Post International (SPI) is een honderd procent dochteronderneming van de Zwitserse Post. De onderneming is in 1996 opgericht. Wereldwijd biedt de groep werk aan ongeveer 900 medewerkers in 27 vestigingen. Met eigen organisaties is SPI vertegenwoordigd in Zwitserland, Oostenrijk, Nederland, België, Engeland, Frankrijk, Italië, Zweden en de Verenigde Staten. In Spanje, Hongkong, Maleisië, Singapore en Indonesië werkt SPI samen met franchisepartners. In Spanje, Slowakije en Hongarije wordt samengewerkt met desbetreffende posterijen.
Wereldwijd actieve ondernemingen ontvangen klantgerichte ondersteuning voor het ontsluiten, beleveren en zorgen voor van internationale markten. SPI biedt hiervoor verschillende diensten, van de afwikkeling van de dagelijkse post tot omvangrijke diensten op het terrein van de Direct Marketing en van de complete distributie van kranten en tijdschriften tot de verzending van kleine zaken. Kortom, alles wat voor de buitenlandse handel nodig is. Intelligente meerwaarde en de combinatie van diverse producten en diensten vergroten het voordeel voor de klanten.
Het doel van SPI is hun prominente positie op de Zwitserse markt te versterken en hun positie in de postmarkt in het buitenland te vergroten. In 2005 behaalde SPI een omzet van 992 miljoen Zwitserse Franken en een bedrijfsresultaat van 35 miljoen Zwitserse Franken.
Sinds 1 augustus 2001 heeft Swiss Post International (SPI) zich in Eindhoven gevestigd door een overname van TNT International Mail Netherlands.
In de afgelopen vier jaar heeft SPI Netherlands zich in de Nederlandse markt neergezet als service gerichte postaanbieder met een hoge kwaliteitsstandaard voor internationale dagelijkse post, internationale partijpost en internationaal drukwerk.
Uitgebreidere informatie is te vinden op www.swisspost.nl en www.swisspost.com.