Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nieuw serviceprogramma voor mensen met diabetes

Roche biedt Accu-Chek gebruikers breed pakket aan extra's

Mensen met diabetes moeten kunnen leven zoals zij dat willen. Vanuit deze gedachte heeft Roche Diagnostics, in samenwerking met Dunck Loyalty, een uitgebreid serviceprogramma ontwikkeld voor gebruikers van haar productlijn Accu-Chek. Het programma bestaat uit relevante informatie, speciaal ontwikkelde diensten en passende kortingen. Gebruikers van Accu-Chek producten kunnen op eenvoudige wijze kosteloos lid worden van het programma, waarna zij direct kunnen profiteren van de vele voordelen.

Accu-Chek Club
De benefits van het serviceprogramma - de Accu-Chek Club - bestaan uit informatie, services en voordelen. De benefits worden aangeboden binnen een viertal thema's, welke relevant zijn voor een leven met diabetes; Koken & Eten, Bewegen & Sporten, Vrije Tijd & Reizen en Gezond & Leven. Zo biedt de Accu-Chek Club ondermeer een online diabetesdagboek, speciale recepten, een koolhydratenteller en een diabeteswoordenboek voor op reis. Ook kunnen Accu-Chek Club leden online in contact komen met specialisten als een diëtiste, sportarts en internist en biedt het programma een forum, waarin leden ervaringen kunnen uitwisselen. Op vertoon van de Accu-Chek Club ledenpas, welke na aanmelding thuisgestuurd wordt, ontvangen zij korting op onder andere sportartikelen bij Aktiesport, ontspannen arrangementen bij de Thermen & Beauty Group, opleidingen en cursussen bij het NTI en dagjes uit bij Libéma Attractieparken.

Accu-Chek Ucca Club & Accu-Chek 10's Club
Speciaal voor kinderen en jongeren bestaan binnen het programma de Accu-Chek Ucca Club en de Accu-Chek 10's Club. Lidmaatschap van deze clubs biedt kinderen en jongeren met diabetes gerichte voordelen, passend bij hun leeftijd en interesses. Bijvoorbeeld alle informatie om een spreekbeurt te houden over diabetes. Via de website komen zij tevens in contact met leeftijdsgenoten met diabetes. Daarnaast kunnen 'Ucca's' en '10's' met streepjescodes van Accu-Chek producten en stempels van hun diabetesverpleegkundige sparen voor o.a. speelgoed, CD's en games, waardoor diabetes voor hen een positievere lading krijgt.

Communicatie
Via folders bij diabetesverpleegkundigen en een vast katern in het Accu-Chek Magazine worden Accu-Chek gebruikers op de hoogte gebracht van het aanbod van de club. Tevens krijgen nieuwe Accu-Chek Club leden, samen met de ledenpas, een programma brochure thuisgestuurd, waarin het programma uitgebreid is beschreven. Via de website www.accuchekclub.nl en een digitale nieuwsbrief, welke vier keer per jaar verschijnt, blijven zij op de hoogte van alle actuele ontwikkelingen, services en acties van de club.

Uitvoering
Roche heeft loyalty marketing specialist Dunck ingeschakeld voor de ontwikkeling van de Accu-Chek Club. Ook verzorgt Dunck de volledige uitvoering van het programma. Het loyalty bedrijf beheert hiertoe het webgedeelte, ontwikkelt services, verzorgt de gehele communicatie richting leden, contracteert en evalueert de voordeelpartners en voert het programma management. Via de eigen loyalty service desk geeft Dunck opvolging aan alle vragen via de website en het speciale telefoonnummer.

Over Dunck Loyalty
Dunck (www.dunck.nl) is specialist in loyalty marketing en initiatiefnemer van marketing platform Loyalty Facts (www.loyaltyfacts.com). Het loyalty bedrijf werkt aan het intensiveren van klantrelaties, het terugdringen van klantverloop en het genereren van meer omzet uit bestaande relaties. Opdrachtgevers als Unilever, Scania, CZ Zorgverzekering en de FNV gebruiken Dunck voor strategisch loyalty-advies en de ontwikkeling, uitvoering en evaluatie van loyaliteitsprogramma's.

EINDE PERSBERICHT


---

Noot voor redactie (