Ingezonden persbericht


Persbericht

27 juni 2006

ICT-knelpunten direct boven tafel met IT Quick Scan van SCC

~ SCC introduceert oplossing om ICT-organisatie snel en gericht te optimaliseren~

SCC, internationale leverancier van ICT-diensten en -oplossingen, brengt een nieuwe dienst op de markt waarmee organisaties de prestaties van hun ICT-omgeving inzichtelijk kunnen maken: IT Quick Scan. Met dit pakket diensten wordt alle aanwezige hardware en software binnen de organisatie in kaart gebracht en biedt SCC een heldere uitgangspositie voor het starten van een optimalisatieslag.

Door de groei van de onderneming of door toename van de complexiteit van processen kunnen de grenzen van de ICT-omgeving bereikt worden. IT Quick Scan is ontwikkeld om organisaties die in ontwikkeling zijn te helpen om een doelgericht ICT-optimalisatietraject te starten, zodat escalaties voorkomen worden en de omgeving voldoende capaciteit heeft voor de toekomst.

De IT Quick Scan brengt binnen een week de huidige ICT-omgeving duidelijk in beeld, vanaf de netwerklaag tot en met de processen. De objectieve analyse achterhaalt eventuele knelpunten in de ICT-infrastructuur en controleert op 'blind spots'. Doordat zowel alle aanwezige licenties als het daadwerkelijke gebruik van de software inzichtelijk gemaakt worden, vormt de IT Quick Scan een gericht uitgangspunt voor het realiseren van kostenbesparingen en efficiency-winst.

"Migraties, updates en upgrades zijn momenteel aan de orde van de dag binnen ICT-organisaties, maar het ontbreekt dikwijls aan een volledig en gefundeerd beeld van de huidige én gewenste situatie", aldus Patrick van de Coolwijk, sales & marketing directeur bij SCC. "Door knelpunten gedetailleerd in beeld te brengen alvorens een verbetertraject te starten zijn de vervolgstappen gerichter en met minder efficiency-verlies te nemen. De ICT-omgeving van onze klanten wordt daardoor structureel toekomstvaster en eenvoudiger te beheren, tegen lagere kosten. "

(277 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over SCC
SCC is een belangrijke internationale leverancier van IT-diensten en -oplossingen die leiden tot kostenbesparingen en prestatieverbeteringen gericht op de Europese overheid en het bedrijfsleven. Via een netwerk van eigen vestigingen en business partners voert het bedrijf nationale en internationale projecten uit in meer dan zestig landen. Tot het SCC-klantenbestand behoren onder meer ABN AMRO bank, AON, British Airways, CSC, Danone, France Telecom, ING Group, Leaseplan, Gemeente Amsterdam, Ministerie van Justitie, Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn, Peugeot, Sodexho en TU Eindhoven. SCC maakt deel uit van SCH (Specialist Computer Holding), de grootste niet-beursgenoteerde technologiegroep van Europa met meer dan 6.000 werknemers en een omzet van 3 miljard euro. Meer informatie over het bedrijf is te vinden op www.nl.scc.com.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Marieke van Zuien bij LEWIS PR. Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: Mariekev@lewispr.com

Voor verdere informatie over SCC kunt u contact opnemen met Rutger van Walbeek bij SCC. Tel: +31 (0)172 634 477
E-mail: rwalbeek@nl.scc.com