InBev sluit uitbestedingsovereenkomst met LogicaCMG voor de bedrijfssystemen en applicatiediensten in haar West-Europese vestigingen en haar wereldwijde hoofdzetel
InBev N.V. (Euronext: INB) kondigt vandaag aan dat ze de bedrijfssystemen en applicatiediensten van haar West-Europese vestigingen en haar wereldwijde hoofdzetel uitbesteedt aan LogicaCMG.
De transfer naar LogicaCMG heeft betrekking op ongeveer 70 werknemers in de volgende landen: België, Nederland, Luxemburg, het VK & Ierland, Duitsland, Italië en Frankrijk.
De overplaatsing van het personeel en de lancering van de diensten zijn gepland op 1 juli 2006. Alle betrokken InBev-werknemers krijgen de kans over te stappen naar LogicaCMG.
'Dit contract met LogicaCMG stelt InBev in staat haar informatiediensten in verschillende Europese landen op consistentere wijze uit te voeren. Voortaan kan InBev haar bedrijfssystemen en applicatiediensten in haar wereldwijde hoofdzetel en West-Europese vestigingen beheren tegen optimale kosten met behoud van sterke niveaus van dienstverlening,' verklaart Claudio Garcia, Chief Information and Services Officer bij InBev. 'Bovendien was het vinden van goede regelingen voor de mensen die naar LogicaCMG overstappen een belangrijk luik van de overeenkomst.'
Het contract heeft een totale waarde van ongeveer 70 miljoen euro en wordt gesloten voor een periode van 5 jaar. De totale eenmalige kosten van deze beslissing tot uitbesteding zullen ongeveer 6 miljoen euro bedragen. De verwachte gemiddelde jaarlijkse EBITDA-verbetering zal 6 miljoen euro vertegenwoordigen over de duurtijd van het contract.
De beslissing die vandaag wordt bekendgemaakt, vloeit voort uit InBevs intentieverklaring van 24 februari 2006 betreffende het rationaliseren van haar informatiediensten.
Over InBev
InBev is een beursgenoteerd bedrijf (Euronext: INB) met hoofdzetel in Leuven, België. Het bedrijf, waarvan de oorsprong teruggaat tot 1366, is vandaag de grootste brouwer ter wereld in volume. De strategie van InBev bestaat erin haar lokale platformen te versterken door belangrijke posities uit te bouwen in de belangrijkste biermarkten ter wereld. Dit wordt gerealiseerd door interne groei, maximale efficiëntie, gerichte externe groei en door de consument op de eerste plaats te zetten. InBev heeft een portfolio van meer dan 200 merken, waaronder Stella Artois®, Brahma®, Beck's®, Leffe® en Skol® - het derde beste verkopende bier wereldwijd. InBev stelt ongeveer 77.000 mensen te werk en heeft activiteiten in meer dan 30 landen in Amerika, Europa en Azië. In 2005 realiseerde InBev opbrengsten van 11,7 miljard euro.
Bezoek voor meer informatie onze website www.InBev.com
Contactpersonen
Marianne Amssoms Philip Ludwig
VP Corporate External Communications VP Investor Relations
Tel: +32 16 27 67 11 Tel: +32 16 27 62 43
E-mail: marianne.amssoms@inbev.com E-mail: philip.ludwig@inbev.com
-----------------------
Brussel, 27 juni 2005 - 1/1
---- --
InBev