Wachtlijsten binnen Bureau Jeugdzorg Utrecht aangepakt
27-6-2006 -
Kinderen of ouders die met problemen aankloppen bij Bureau Jeugdzorg
Utrecht, moeten zo snel mogelijk geholpen worden. Al langer is bekend
dat kinderen moeten wachten om zorg te krijgen. Maar ook bínnen Bureau
Jeugdzorg Utrecht moeten kinderen wachten. Op de indicatie (een soort
verwijsbrief) bijvoorbeeld. De provincie Utrecht gaat dit aanpakken Er
is nu EUR 500.000,- beschikbaar gesteld om kinderen en jongeren die op
een `interne wachtlijst' staan zo snel mogelijk te helpen.
Gedeputeerde Kamp: "Uiteraard ben ik blij met het extra geld dat
eerder ter beschikking is gesteld door het Rijk. Hiermee kunnen we
ervoor zorgen dat kinderen sneller aan de beurt zijn bij de
jeugdzorginstellingen. Maar ook bínnen bureau jeugdzorg zijn
wachtlijsten. Utrecht vindt het niet acceptabel om die kinderen zo
lang te laten wachten."
Er is geld beschikbaar gesteld om onder meer extra casemanagers
aan te stellen en kinderen zo sneller hulp te verlenen. Er is nu
EUR 500.000,- beschikbaar. Hiermee kunnen 177 kinderen verder
geholpen worden. In totaal wachten er op dit moment 338 kinderen
binnen Bureau Jeugdzorg Utrecht.
Procedure binnen bureau jeugdzorg
Elk kind dat met een probleem aanklopt bij Bureau Jeugdzorg
Utrecht krijgt binnen twee weken een intake gesprek. Vervolgens
krijgt het kind een indicatiestelling. Dit houdt in dat het
probleem van het kind wordt vastgesteld en welke vorm van hulp
daarbij nodig is om het probleem aan te pakken. Voor aanmelding en
screening bestaan overigens geen wachtlijsten. Tenslotte komt het
kind terecht op een wachtlijst voor zorgaanbod. Hiervoor heeft het
Rijk al eerder geld beschikbaar gesteld.
Meer informatie
Irma Vermeend, communicatieadviseur, 030 258 21 53,
irma.vermeend@provincie-utrecht.nl
Meer informatie: Irma Vermeend, telefoon 030 258 2153
Laatst gewijzigd op 27-06-2006. Paginabeheer: Irma Vermeend
Home > Actueel > Persberichten > Wachtlijsten binnen Bureau
Jeugdzorg Utrecht aangepakt
Niks te printen
Provincie Utrecht