Concept Makelaarsland vindt navolging

Makelaarsland b.v.

Concept Makelaarsland vindt navolging

27 juni 2006

Concept Makelaarsland vindt navolging

Concurrentie in makelaardij goed voor consument

Makelaarsland heeft het huizen verkopen in Nederland een ander gezicht gegeven. Het bedrijf heeft daarmee geen vrienden onder de makelaars gemaakt, wel onder huizenverkopers. Meer dan 3000 verkopers hebben het concept van Makelaarsland al omarmd. De Nederlandse makelaars zien inmiddels in dat er geen weg terug is en proberen in te haken op de succesformule van Makelaarsland. Zelfs de Postbank heeft zich in de strijd gemengd door een samenwerking aan te gaan met een NVM-makelaar. De reactie van Makelaarsland hierop is dat er inmiddels wel heel veel klonen zijn. 'Ach, het bewijst dat onze manier van makelen nu geheel geaccepteerd is. Wij blijven ons op kwaliteit richten, dat werpt meer vruchten af, dan een lage prijs', stelt directeur Jeroen Stoop. Hij verwijst hierbij naar een onderzoek van Yawi.nl, waarin Makelaarsland glansrijk als bestpresterende makelaar van Nederland wordt betiteld.

'In het begin werd vaak gedacht dat het een kwestie van een computerprogrammaatje en een doorplaatsing op Funda was. Wij hebben hard moeten vechten tegen dat vooroordeel', vervolgt Stoop zijn verhaal.

Sneller verkopen
'Nu zijn er weinig mensen meer die twijfelen aan onze kwaliteit. De cijfers bewijzen dat overigens ook. De onafhankelijke site Yawi.nl, die woningmarktinformatie voor professionals verzorgt, heeft onderzoek gedaan naar de prestaties van verschillende makelaars. Hieruit blijkt dat wij woningen sneller verkopen, aanzienlijk sneller zelfs. Tevens blijken wij gemiddeld met hogere prijzen te werken.'

Goed imago
'Er zullen mogelijk wel meer banken het idee van de Postbank volgen. Wij hopen dat het straks niet alleen gaat om hypotheken te scoren. Makelen is een vak dat je met hart en ziel moet doen. Daarom zijn wij nog steeds onafhankelijk,' stelt Stoop, die hoopt dat nieuwkomers in deze prijsvechtersmarkt ook voor kwaliteit gaan. 'Toen wij begonnen zei iedereen dat professionele dienstverlening niet mogelijk zou zijn voor slechts 795,- euro. Nu probeert iedereen onder dat tarief te duiken om maar een beetje marktaandeel te houden. Prima, als de kwaliteit maar niet in het geding komt', zegt Stoop. Hij vreest dat anders het imago van de prijsvechters in de makelaardij geschaad gaat worden, terwijl dat door Makelaarsland zo zorgvuldig opgebouwd is. 'Wij investeren continue in training van onze mensen en uitbreiding van onze diensten. Zo blijft onze dienstverlening op peil. Een hoog peil, als wij het onderzoek van Yawi.nl als maatstaf nemen.'

Einde persbericht