Juni 2006
Run op weekendjes weg
Bij Weekendjeweg.nl, onderdeel van Bookit, is de uitschakeling van
Oranje bij het WK direct merkbaar. Met de zomervakantie voor de deur
heeft de consument ineens grote haast met het boeken van een vakantie
Opvallend is dat de zomervakantie - veel meer dan voorheen - dicht bij
huis wordt doorgebracht. Factoren als comfort, afstand en gemak spelen
daarbij een belangrijke rol. Verder valt op dat men liever meerdere
korte vakanties boekt dan één lange vakantie en is er veel interesse
in kleinschalige hotels.
Volop aanbod
Marianne Baars, algemeen directeur van Bookit, spreekt van een ware
boekingsgolf: "De vraag naar een korte vakantie is deze week
aanzienlijk toegenomen. Ook is er een enorme stijging in het aantal
bezoekers op onze sites. Daarbij boeken de speciaal ingekochte
zomerspecials, zoals kids free en NH Air Miles zomeractie, het beste.
Ook onze nieuwste website Hotelletje.nl is zeer populair. Een verblijf
in een klein en knus hotel is echt in opkomst. Er is nog volop aanbod
voor een paar dagen of langer er tussenuit. Zelfs boeken op de dag van
vertrek is mogelijk."
Over weekendj weg:
Weekendjeweg.nl is met 550.000 reserveringen in 2005 marktleider op
het gebied van korte vakanties. Samen met BungalowS.nl, Nachtjeweg.nl
en Hotelletje.nl, is Weekendjeweg.nl onderdeel van Bookit. Sinds 1992
is Bookit gespecialiseerd in het verzorgen van reserveringen voor
hotels en bungalowparken.