Juni 2006

Run op weekendjes weg
Bij Weekendjeweg.nl, onderdeel van Bookit, is de uitschakeling van Oranje bij het WK direct merkbaar. Met de zomervakantie voor de deur heeft de consument ineens grote haast met het boeken van een vakantie Opvallend is dat de zomervakantie - veel meer dan voorheen - dicht bij huis wordt doorgebracht. Factoren als comfort, afstand en gemak spelen daarbij een belangrijke rol. Verder valt op dat men liever meerdere korte vakanties boekt dan één lange vakantie en is er veel interesse in kleinschalige hotels.

Volop aanbod
Marianne Baars, algemeen directeur van Bookit, spreekt van een ware boekingsgolf: "De vraag naar een korte vakantie is deze week aanzienlijk toegenomen. Ook is er een enorme stijging in het aantal bezoekers op onze sites. Daarbij boeken de speciaal ingekochte zomerspecials, zoals kids free en NH Air Miles zomeractie, het beste. Ook onze nieuwste website Hotelletje.nl is zeer populair. Een verblijf in een klein en knus hotel is echt in opkomst. Er is nog volop aanbod voor een paar dagen of langer er tussenuit. Zelfs boeken op de dag van vertrek is mogelijk."

Over weekendj weg:
Weekendjeweg.nl is met 550.000 reserveringen in 2005 marktleider op het gebied van korte vakanties. Samen met BungalowS.nl, Nachtjeweg.nl en Hotelletje.nl, is Weekendjeweg.nl onderdeel van Bookit. Sinds 1992 is Bookit gespecialiseerd in het verzorgen van reserveringen voor hotels en bungalowparken.