Ingezonden persbericht


Gemak van één soort telefoon, méér vrijheid en het meest optimale tarief

Orange introduceert slimme One Phone voor mobiel én vast bellen

Den Haag, 27 juni 2006 - Orange kondigt met One Phone in Nederland de eerste mobiele telefoon aan waarmee binnenshuis kan worden gebeld voor het voordelige thuistarief en buitenshuis voor het mobiele tarief. Ervaring wijst uit dat mensen ongeveer 40 procent van hun telefoongesprekken in huis met hun mobiele telefoon doen. One Phone van Orange biedt klanten het voordeel van een optimaal tarief voor gesprekken die thuis plaatsvinden.

Alle telefoongesprekken kunnen met één telefoon worden gedaan. One Phone schakelt automatisch over van binnenshuis naar buitenshuis en andersom. Orange opent vandaag voor consumenten een voorregistratie voor One Phone via de Orange website. De marktintroductie van One Phone zal in het najaar plaatsvinden.

Locatie bepaalt soort beltarief

De klant kan met de introductie van One Phone van Orange nu ook zijn mobiele telefoon als vaste telefoon gebruiken. Als de klant thuis is, wordt zijn mobiele telefoon automatisch zijn 'vaste' telefoon. Bij binnenshuis bellen wordt automatisch het meest optimale tarief berekend voor het gesprek. Wanneer buitenshuis met de One Phone wordt gebeld, verandert er niets voor de klant. Hij gebruikt zijn telefoon als een mobiel toestel en belt via het mobiele netwerk van Orange. Buitenshuis betaalt de klant, zoals hij gewend is, het mobiele tarief, dat afhangt van de gekozen bundel. De Livebox, de alles in één modem van Orange, signaleert deze overgang van binnenshuis en buitenshuis bellen en handelt het telefoongesprek verder af. Op het scherm van de telefoon is via een icoontje te zien welke verbinding actief is.

Orange abonnement plus ADSL en Livebox

Om van het gemak van One Phone gebruik te maken, is een mobiel abonnement van Orange nodig plus een Orange ADSL Family abonnement met de draadloze (WiFi) variant van de Livebox. Orange biedt bij de introductie van One Phone in Nederland keuze uit twee typen mobiele telefoons van respectievelijk Samsung en Nokia. Beide modellen zijn voorzien van gemakken zoals kalender, organizer en adresboek. Het assortiment van One Phone wordt in de periode na de introductie uitgebreid met een reeks van telefoontypen in uiteenlopende categorieën.

Techniek

Bij gebruik van One Phone fungeert de Livebox als een ontvanger die het signaal via draadloos WiFi en de ADSL internetverbinding naar het telefoonnetwerk transporteert. Met de Livebox wordt een eigen draadloos 'privé-netwerk' gecreëerd waardoor de klant voordelig kan bellen. Komt de klant buiten het bereik van de Livebox, dan wordt er automatisch overgeschakeld naar het mobiele netwerk, of andersom. De One Phone telefoon is naast GSM-technologie ook uitgerust met een toepassing die Unlicensed Mobile Access (UMA) heet.

Geïnteresseerden in de One Phone kunnen via de postcode-check op www.orange.nl controleren of Orange deze dienst op hun huisadres aanbiedt. Deze website biedt ook de mogelijkheid zich in te schrijven om zo op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen van One Phone.

U kunt rechtenvrij beeldmateriaal in hoge resolutie downloaden van: http://www.hvdm.nl/pers/orangebeeld270606-2.htm

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Orange Nederland N.V.

Tel: 06 18010101

E-mail: pers@orange-ft.com

Danielle Tamis, Hollander van der Mey/MS&L

Tel.: 070 354 9000

E-mail: d.tamis@hvdm.nl

Over Orange

Orange is het merk van de France Telecom Group, een van de meest vooraanstaande telecommunicatiebedrijven ter wereld, met 147 miljoen klanten op vijf continenten.

Op 1 juni 2006 werd Orange het centrale merk voor producten en diensten op het gebied van mobiele communicatie, breedband en multiplay in Frankrijk en Groot-Brittannië als onderdeel van de geïntegreerde operator strategie NExT van France Telecom. Hiermee wordt de positie van Orange in Europa versterkt als het tweede grootste merk voor mobiele communicatie en internet. Tevens werd Orange Business Services het nieuwe merk voor alle zakelijke communicatieproducten en -diensten. Orange Business Services is in 166 landen en gebieden vertegenwoordigd en bedient wereldwijd klanten in 220 landen.

France Telecom Group heeft 23 mobiele en negen internetbedrijven wereldwijd. Op 31 maart 2006 had de Group 86,5 miljoen klanten voor mobiele communicatie en 11,9 miljoen klanten voor internetdiensten. In Nederland had Orange op 31 maart 2006 1,9 miljoen klanten voor mobiele telefonie en 612.000 internetklanten.

Meer informatie over Orange is te vinden op www.orange.nl.