Verbetering productiviteit en samenwerking doormiddel van ...

Dimension data

Verbetering productiviteit en samenwerking doormiddel van het geïntegreerde samenwerkings(collaboration)-aanbod van Dimension Data

BARNEVELD, Nederland, June 26 /PRNewswire/ --


- Dankzij de unified communications-visie van Microsoft hebben bedrijven met één simpele muisklik toegang tot telefonie, e-mail, vergaderen, video en Instant Messaging.

Dimension Data, (LSE: DDT), een gespecialiseerde leverancier in IT-oplossingen en
-services, verwacht dat het unified communications-concept van Microsoft bedrijven serieus zal motiveren hun communicatie te verbeteren om de productiviteit van hun werknemers te verhogen door op korte termijn gebruik te gaan maken van unified communications-oplossingen.

"Voor unified communications is onderlinge operabiliteit nodig tussen de communicatiemiddelen van alle leveranciers, of dat nou Microsoft, Cisco, Nortel, Avaya of een ander is. De visie van Microsoft op unified communications en de integratie van telefonie-toepassingen op de desktop zal de manier waarop werknemers werken snel veranderen, wat zal resulteren in een grote vooruitgang op het gebied van samenwerking en productiviteit," volgens Ettienne Reinecke, Chief Technology Officer, Dimension Data.

Microsoft Office Live Communications Server 2005 en Microsoft Office Communicator 2005 maken het mogelijk om netwerk en telefonie samen te voegen in één enkele, online 'presence'(beschikbaarheid). In combinatie met de Microsoft Office Communicator Mobile en Microsoft Office Communicator Web Access hebben de werknemers de mogelijkheid om met individuele collega's en teams samen te werken en daarbij het meest geschikte communicatiekanaal te gebruiken. Alles gaat met een enkele muisklik: 'click-to-call', 'click-to-email', 'click-to-IM' en 'click to conference'.

"Vooraanstaande bedrijven in de bedrijfstak, zoals Dimension Data, spelen een belangrijke rol in het leveren van samenwerkingsoplossingen, waarbij Office Live Communications Server 2005 wordt gebruikt als middelpunt om klanten een unified communications- ervaring te leveren," volgens Gurdeep Singh Pall, corporate vice-president, Unified Communications Group Microsoft. "We zijn erg blij met de samenwerking met Dimension Data, dat wereldwijd zeer capabel is op het gebied van netwerkintegratie, bedrijfstelefonie en Microsoft Unified Communications Solutions. We verheugen ons op verdere samenwerking met Dimension Data, zodat onze klanten worden geholpen om concurrentievoordeel te behalen door middel van toepassing van unified communications".

Reinecke vervolgde: "Vandaag de dag hebben veel bedrijven een heterogene IT-omgeving, mogelijk afkomstig van een aantal verschillende fabrikanten. Het unified communications-concept van Dimension Data maakt het werknemers mogelijk om direct op krachtige wijze samen te werken (collaboration) middels beter beveiligde instant messaging en geïntegreerde telefonie-, video- en datatoepassingen, die onderdeel worden van hun normale productiviteitsapplicaties."

De geïntegreerde samenwerkingsoplossing van Dimension Data biedt zowel bedrijfsklare Instant Messaging (IM) als integratie met bedrijfstelefoonsystemen. De belangrijkste kenmerken van de oplossing van Dimension Data zijn onder andere:

IP-telefonie: Maakt communicatie tussen bedrijven mogelijk via Office Communicator 2005, inclusief PC-berichtgeving voor inkomende gesprekken, caller ID, dynamische gespreksroutering, kennisgeving van gemiste gesprekken via e-mail en telefonie-integratie met de desktop, inclusief telefoonlijstzoekfuncties en click-to-dail.

Veilige, open Instant Messaging: Krachtige, veiligere bedrijfs-IM met de mogelijkheid om de Live Communications Server 2005 te gebruiken voor veiligere samenwerking in het bedrijfsleven en met publieke Instant Messaging connectiviteit waardoor het mogelijk is om op veilige en gangbare wijze in contact te staan met gebruikers van de publieke IM-netwerken zoals MSN-Messenger, America Online en Yahoo!.

Integratie met productiviteitsapplicaties: Het maximaliseren van het gebruik en van de productiviteit van de werknemers door middel van integratie met het Microsoft Office-systeem, waaronder Microsoft SharePoint-producten en
-technologieën, en de mogelijkheid om gebruik te maken van Live Communicatons Server 2005 als 'presence'-platform (beschikbaarheidsinformatiebron) voor bedrijfsbrede applicatieontwikkeling.

Multi-party conferencing: Middels partnerrelaties bestaat de mogelijkheid om gebruik te maken van de Live Communications Server 2005 om samenwerking en communicatie vanaf de desktop te faciliteren voor multi-party conferencing en Microsoft Office Live Meeting en andere webvergaderoplossingen.

Integrated Directory Services: Vergemakkelijkt de inzet en synchronisatie van IM en telefonie-clients terwijl de administratieve last van dubbele bestanden/databases wordt verminderd. Microsoft Active Directory en PBX-directories kunnen naadloos gesynchroniseerd worden door ze te integreren in de Microsoft Identity Integration Server 2003.

Dimension Data zet zich ook in om samen met Microsoft te werken met de nieuwe versies van de Live Communications Server 2005 en Communicator 2005 - Microsoft Office Communications Server 2007 en Microsoft Office Communicator 2007- zodra deze beschikbaar zijn.
Alle producten en bedrijfsnamen die in dit artikel genoemd zijn, zijn de handelsmerken van hun respectievelijke eigenaren.

Over Dimension Data:

Dimension Data plc (LSE: DDT) is een gespecialiseerde leverancier van diensten en oplossingen waarmee klanten hun IT-infrastructuur kunnen plannen, bouwen en ondersteunen. Dimension Data combineert expertise op het gebied van netwerken, security, besturingsomgevingen, storagetechnologie en contact center-technologie met unieke vaardigheden op het gebied van consulting, integratie en managed services. Hiermee biedt Dimension Data klanten op maat gemaakte oplossingen.