Verbetering productiviteit en samenwerking doormiddel van ...
Dimension data
Verbetering productiviteit en samenwerking doormiddel van het geïntegreerde
samenwerkings(collaboration)-aanbod van Dimension Data
BARNEVELD, Nederland, June 26 /PRNewswire/ --
- Dankzij de unified communications-visie van Microsoft hebben bedrijven met
één simpele muisklik toegang tot telefonie, e-mail, vergaderen, video en
Instant Messaging.
Dimension Data, (LSE: DDT), een gespecialiseerde leverancier in IT-oplossingen en
-services, verwacht dat het unified communications-concept van Microsoft bedrijven
serieus zal motiveren hun communicatie te verbeteren om de productiviteit van hun
werknemers te verhogen door op korte termijn gebruik te gaan maken van unified
communications-oplossingen.
"Voor unified communications is onderlinge operabiliteit nodig tussen de
communicatiemiddelen van alle leveranciers, of dat nou Microsoft, Cisco, Nortel, Avaya of
een ander is. De visie van Microsoft op unified communications en de integratie van
telefonie-toepassingen op de desktop zal de manier waarop werknemers werken snel
veranderen, wat zal resulteren in een grote vooruitgang op het gebied van samenwerking en
productiviteit," volgens Ettienne Reinecke, Chief Technology Officer, Dimension Data.
Microsoft Office Live Communications Server 2005 en Microsoft Office Communicator 2005
maken het mogelijk om netwerk en telefonie samen te voegen in één enkele,
online 'presence'(beschikbaarheid). In combinatie met de Microsoft Office Communicator
Mobile en Microsoft Office Communicator Web Access hebben de werknemers de mogelijkheid
om met individuele collega's en teams samen te werken en daarbij het meest geschikte
communicatiekanaal te gebruiken. Alles gaat met een enkele muisklik: 'click-to-call',
'click-to-email', 'click-to-IM' en 'click to conference'.
"Vooraanstaande bedrijven in de bedrijfstak, zoals Dimension Data, spelen een
belangrijke rol in het leveren van samenwerkingsoplossingen, waarbij Office Live
Communications Server 2005 wordt gebruikt als middelpunt om klanten een unified
communications- ervaring te leveren," volgens Gurdeep Singh Pall, corporate
vice-president, Unified Communications Group Microsoft.
"We zijn erg blij met de samenwerking met Dimension Data, dat wereldwijd zeer capabel is
op het gebied van netwerkintegratie, bedrijfstelefonie en Microsoft Unified
Communications Solutions. We verheugen ons op verdere samenwerking met Dimension Data,
zodat onze klanten worden geholpen om concurrentievoordeel te behalen door middel van
toepassing van unified communications".
Reinecke vervolgde: "Vandaag de dag hebben veel bedrijven een heterogene IT-omgeving,
mogelijk afkomstig van een aantal verschillende fabrikanten. Het unified
communications-concept van Dimension Data maakt het werknemers mogelijk om direct op
krachtige wijze samen te werken (collaboration) middels beter beveiligde instant
messaging en geïntegreerde telefonie-, video- en datatoepassingen, die onderdeel
worden van hun normale productiviteitsapplicaties."
De geïntegreerde samenwerkingsoplossing van Dimension Data biedt zowel
bedrijfsklare Instant Messaging (IM) als integratie met bedrijfstelefoonsystemen. De
belangrijkste kenmerken van de oplossing van Dimension Data zijn onder andere:
IP-telefonie: Maakt communicatie tussen bedrijven mogelijk via Office Communicator
2005, inclusief PC-berichtgeving voor inkomende gesprekken, caller ID, dynamische
gespreksroutering, kennisgeving van gemiste gesprekken via e-mail en telefonie-integratie
met de desktop, inclusief telefoonlijstzoekfuncties en click-to-dail.
Veilige, open Instant Messaging: Krachtige, veiligere bedrijfs-IM met de mogelijkheid
om de Live Communications Server 2005 te gebruiken voor veiligere samenwerking in het
bedrijfsleven en met publieke Instant Messaging connectiviteit waardoor het mogelijk is
om op veilige en gangbare wijze in contact te staan met gebruikers van de publieke
IM-netwerken zoals MSN-Messenger, America Online en Yahoo!.
Integratie met productiviteitsapplicaties: Het maximaliseren van het gebruik en van de
productiviteit van de werknemers door middel van integratie met het Microsoft
Office-systeem, waaronder Microsoft SharePoint-producten en
-technologieën, en de mogelijkheid om gebruik te maken van Live Communicatons Server
2005 als 'presence'-platform (beschikbaarheidsinformatiebron) voor bedrijfsbrede
applicatieontwikkeling.
Multi-party conferencing: Middels partnerrelaties bestaat de mogelijkheid om gebruik
te maken van de Live Communications Server 2005 om samenwerking en communicatie vanaf de
desktop te faciliteren voor multi-party conferencing en Microsoft Office Live Meeting en
andere webvergaderoplossingen.
Integrated Directory Services: Vergemakkelijkt de inzet en synchronisatie van IM en
telefonie-clients terwijl de administratieve last van dubbele bestanden/databases wordt
verminderd. Microsoft Active Directory en PBX-directories kunnen naadloos
gesynchroniseerd worden door ze te integreren in de Microsoft Identity Integration Server
2003.
Dimension Data zet zich ook in om samen met Microsoft te werken met de nieuwe versies
van de Live Communications Server 2005 en Communicator 2005 - Microsoft Office
Communications Server 2007 en Microsoft Office Communicator 2007- zodra deze beschikbaar
zijn.
Alle producten en bedrijfsnamen die in dit artikel genoemd zijn, zijn de handelsmerken
van hun respectievelijke eigenaren.
Over Dimension Data:
Dimension Data plc (LSE: DDT) is een gespecialiseerde leverancier van diensten en
oplossingen waarmee klanten hun IT-infrastructuur kunnen plannen, bouwen en ondersteunen.
Dimension Data combineert expertise op het gebied van netwerken, security,
besturingsomgevingen, storagetechnologie en contact center-technologie met unieke
vaardigheden op het gebied van consulting, integratie en managed services. Hiermee biedt
Dimension Data klanten op maat gemaakte oplossingen.