Ingezonden persbericht


Persbericht


26 juni 2006

Salesforce.com introduceert Salesforce Partner Edition

~ Partnerforce eerste geïntegreerde on-demand service voor Partner Relationship Management (PRM) en CRM ~

Salesforce.com (NYSE: CRM), technologie- en marktleider op het gebied van on-demand zakelijke diensten, introduceert Partnerforce, Salesforce Partner Edition. Dat is een nieuwe on-demand dienst van salesforce.com waarmee bedrijven, channels en partners informatie kunnen uitwisselen via AppExchange en The Business Web. Salesforce Partner Edition biedt klanten zo de mogelijkheid om de voordelen van hun on-demand CRM-omgeving te delen met hun partners.

Met Salesforce Partner Edition kunnen producenten snel en efficiënt informatie verspreiden over sales- en marketinginitiatieven. Het on-demand portal daarvoor is net zo gemakkelijk in gebruik als een website. Daardoor is de adoptiegraad hoog en biedt de dienst salesmanagers een geïntegreerd overzicht van hun sales-pijplijn. Dashboards laten voorspellingen en uitstaande mogelijkheden zien bij zowel directe als indirecte salesorganisaties, terwijl een systeem voor lead management ervoor zorgt dat interne salesafdelingen op één lijn zitten met channelpartners.

"Voor organisaties is het erg belangrijk om hun sales- en marketingpijplijn en -programma's te kunnen analyseren", zegt Tiffani Bova, research director bij Gartner. "Een geïntegreerd model biedt productiviteit en meer effectiviteit aan biede kanten van het salesmodel. Daardoor gaan inkomsten en winst omhoog bij zowel de producent als de partner."

Belangrijke voordelen van Salesforce Partner Edition zijn:
* Salesforce's analyse- en voorspellingsmogelijkheden bieden een geconsolideerd overzicht van directe en indirecte kanalen;
* Gemakkelijk aan te passen portals bieden een branded, gebruiksvriendelijke en intuïtieve webervaring voor alle partners;
* Partner Lifecycle Management omvat het werven van partners, marketing, verkoop en meetmogelijkheden;
* Betere vertegenwoordiging in het kanaal en optimale communicatie tussen producenten en partners door geïntegreerde registratie van overeenkomsten en beheer van nieuwe mogelijkheden.

"Tienduizenden organisaties maken gebruik van on-demand diensten", zegt Marc Benioff, voorzitter en CEO van salesforce.com. "Salesforce Partner Edition is de nieuwe verschijningsvorm van on-demand diensten. Ik heet de partnergemeenschap hartelijk welkom bij The Business Web."

Prijzen en beschikbaarheid
Salesforce Partner Edition biedt een deel van Salesforce's CRM-functionaliteit, op maat gemaakt voor partners. De dienst zal vanaf 12 juli 2006 beschikbaar zijn. Naast een basisabonnement op Salesforce Enterprise Edition of Unlimited Edition kost Salesforce Partner Edition 135 euro per maand per partner. Dat is inclusief vijf abonnementen voor medewerkers van partners.

(366 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over salesforce.com
Salesforce.com is markt- en technologieleider in on-demand zakelijke diensten. Met de Salesforce-familie aan on-demand applicaties kunnen klanten al hun sales-, support-, marketing- en partnerinformatie beheren en delen. Via AppExchange, salesforce.coms on-demand platform, kunnen klanten snel en gemakkelijk nieuwe, krachtige applicaties ontwikkelen, de Salesforce-familie customiseren en integreren om tegemoet te komen aan hun eigen behoeftes en on-demand applicaties distribueren en verkopen. Klanten kunnen ook gebruik maken van Succesforce, salesforce.coms aanbod aan training, ondersteuning, consulting en best-practices.

Vanaf 30 april 2006 beheert salesforce.com de klantinformatie van circa 22.700 klanten en circa 444.000 betalende abonnees, waaronder klanten als Advanced Micro Devices (AMD), America Online (AOL), Avis/Budget Rent A Car (Cendant Rental Car Group), Dow Jones Newswires, Nokia, Polycom en SunTrust. Alle nog niet aangekondigde diensten of features waar in dit of andere persberichten en openbare verklaringen aan wordt gerefereerd, zijn momenteel nog niet beschikbaar en hoeven niet op tijd of helemaal niet te worden geleverd. Klanten die onze diensten aanschaffen moeten de aankoopbeslissing maken gebaseerd op de features die momenteel aanwezig zijn. Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het 'ticker' symbool 'CRM'. Bezoek voor meer informatie www.salesforce.com

###

Salesforce.com is a registered trademark of, and AppExchange, Successforce and The Business Web are trademarks of salesforce.com, Inc., San Francisco, California. Other names used may be trademarks of their respective owners.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Maud Geerbex van LEWIS Communicatie: Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: maudg@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +44 870 351 5472
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29

5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com