Epointment lanceert adverteren via SMS zonder spammen

VLISSINGEN, 20060622 -- Het Zeeuwse bedrijf Epointment lanceert een dienst die het mogelijk maakt om te adverteren per SMS, zonder de ontvanger ongevraagd lastig te vallen. Hiermee kunnen bedrijven reclameboodschappen versturen zonder zich zorgen te maken over het spamverbod dat in Nederland sinds 2004 van kracht is.


De dienst, te vinden op de website www.smsvertising.eu, koppelt adverteerders aan leveranciers van SMS diensten. De berichten van deze diensten zijn voor de ontvanger gratis, mogelijk gemaakt door een commerciële boodschap aan het eind
van elk bericht. Hierdoor worden twee doelen verenigd; enerzijds kan het bedrijfsleven adverteren via SMS, anderzijds heeft de consument de mogelijkheid om gratis SMS
berichten te ontvangen van diverse diensten.

"Een adverteerder wordt niet meer gezien als een bedrijf dat je ongevraagd lastig valt met reclame, maar als iemand die het mogelijk maakt dat je gratis informatie ontvangt", aldus Peter Verhage, één van de initiatiefnemers.

SMSvertising biedt de ontvanger diverse vormen van extra bescherming. Noch adverteerders, noch de leveranciers van diensten hebben toegang tot het mobiele nummer van de ontvanger. In plaats daarvan wordt gebruik gemaakt van zogenaamde 'virtual private numbers'. Daarnaast kan de consument via de website op elk moment één of meer van de door hem gebruikte diensten blokkeren.

De toepassingen van deze vorm van adverteren variëren van online agenda's (gratis herinningen), zoals de website van Epointment zelf, tot sportverenigingen die hun
wedstrijduitslagen per SMS aanbieden, gesponsord door de lokale middenstand.