Ingezonden persbericht
Amsterdam, 22 juni 2006
Adforesult en HotSMS lanceren nieuwe tool
Mobile Marketing Monitor biedt inzicht in campagnes
Adforesult, vaktitel over direct marketing & sales promotion, introduceert in samenwerking met HotSMS de Mobile Marketing Monitor (MMM). Met hulp van deze MMM kunnen marketing- en communicatieprofessionals zelf ervaren en bijhouden welke campagnes er in Nederland voor mobiele telefoons worden ontwikkeld. Afhankelijk van de geschiktheid van het mobiele toestel kunnen naast SMS- ook MMS-, mobile internet-, video- en contentcampagnes worden verstuurd.
Mobiele (push-) campagnes worden uitgevoerd op opt-in databases. Dat betekent dat ontvangers zich actief hebben aangemeld om commerciële boodschappen op hun mobiele toestel te ontvangen. Veel marketing- en communicatieprofessionals zitten niet in dergelijke databases, en ontvangen daarom geen campagnes op hun mobiele telefoon. Om deze vakgenoten toch eenvoudig op de hoogte te brengen van de actuele campagnes, hebben Adforesult en HotSMS de Mobile Marketing Monitor ontwikkeld.
Mobile-marketingaanbieders kunnen campagnes van hun klanten beschikbaar stellen voor de MMM-database. Adforesult voert redactie over dit aanbod. Adforesult zal ook geregeld in het tijdschrift aandacht besteden aan een actuele case uit de MMM-database. Daarbij komt ook de adverteerder aan het woord over diens ervaringen met de inzet van mobiele marketing.
Hoe werkt het?
Marketeers die geïnteresseerd zijn in het actuele aanbod van mobiele-marketingcampagnes, kunnen zich registreren voor de Mobile Marketing Monitor op www.adforesult.nl.
Zij moeten daar hun mobiele nummer opgeven, de functie en het soort organisatie waar hij of zij werkzaam is, en de maximale hoeveelheid campagnes die hij of zij per week wil ontvangen. Daarnaast wordt gevraagd naar merk en type mobiele telefoon, zodat afhankelijk van de geschiktheid van het toestel, vanuit de MMM-database automatisch de juiste campagnes kunnen worden geselecteerd.
De ingevoerde gegevens worden alleen gebruikt ten behoeve van de Mobile Marketing Monitor. Afmelden kan door een SMS te sturen met 'MMM UIT' naar 4411.
Over Adforesult
Adforesult is 'concreet over direct marketing & sales promotion'. De vaktitel verschijnt maandelijks in print, en is op internet te bereiken via www.adforesult.nl. Adforesult is een uitgave van Adformatie Groep (Kluwer). Adformatie Groep geeft ook Adformatie, Tijdschrift voor Marketing, Creatie en Communicatie uit.
Over HotSMS
Als één van de grootste onafhankelijke spelers op het gebied van mobile marketing in Europa houdt HotSMS zich bezig met Mobile Advertising en Direct (Mobile) Marketing (onder andere via ruim 1.000.000 geregistreerde gebruikers op HotSMS.com) en het ontwikkelen en faciliteren van mobile marketing concepten en applicaties voor top 500 adverteerders.
Ingezonden persbericht