Productschap Margarine
22.06.2006
'Ik kies Bewust'-logo wereldwijd: 'My Choice'
Unilever gaat het 'Ik kies Bewust'-logo voor voedingsmiddelen
wereldwijd doorvoeren onder de naam 'My Choice'. Het logo op de
voorzijde van de verpakking is ontworpen om consumenten overal ter
wereld een gemakkelijker keuze te kunnen laten maken voor verpakte
voeding en dranken met een gezondere samenstelling.
De ontwikkeling van het logo past binnen de strategie 'vitaliteit' die
Unilever ongeveer anderhalf jaar geleden inzette. Het logo helpt
consumenten een bewuste keuze te maken voor voedingsproducten die
minder transvetten, verzadigde vetten, zout en toegevoegde suikers
bevatten en daarmee in overeenstemming zijn met internationale
voedingsadviezen. In nummer 7 van de Nieuwsbrief Voeding en Gezondheid
zijn de criteria voor het 'Ik kies Bewust'-logo nader beschreven.
Unilever heeft haar Nutrition Enhancement Programme en de criteria
voorgelegd aan voedingskundigen in verschillende delen van de wereld
en hun reacties waren positief.
Unilever is van plan het Choices-programma wereldwijd door te voeren
met als kortetermijndoel het binnen nu en 18 maanden uit te rollen in
de belangrijkste afzetlanden.