Gemeente Oud-Beijerland

Eerste digitale uittreksel basisadministratie

De gemeente Oud-Beijerland komt digitaal naar u toe dit jaar! Het gemeentebestuur is er veel aan gelegen om de digitale dienstverlening aan de inwoners te verbeteren en uit te breiden. Sinds enkele weken is het mogelijk om een uittreksel uit de basisadministratie digitaal aan te vragen met behulp van DigiD (landelijke inlogvoorziening van de overheid). Dit betekent dat inwoners niet meer naar het Gemeentehuis hoeven te komen voor een uitreksel. Mevrouw M.L. Kroezen heeft als eerste inwoner van Oud-Beijerland van deze mogelijkheid gebruik gemaakt. Ter herinnering aan dit belangrijke moment overhandigt burgemeester T. Netelenbos haar op donderdag 22 juni 2006 een speciale oorkonde.

Sinds maart 2006 is het mogelijk om de raads- en commissievergaderingen thuis via de computer te volgen. Voor dit doel is een aantal webcams opgesteld in de raadszaal.

Maandag 12 juni jl. heeft burgemeester T. Netelenbos voor de eerste keer een zogenaamd digitaal spreekuur gehad. Tijdens dit spreekuur kunnen inwoners chatten met de burgemeester. Met ingang van maandag 4 september 2006 vindt dit spreekuur elke eerste maandag van de maand tussen 19.00 tot 20.00 uur met de burgemeester plaats. Het is de bedoeling om dit spreekuur ook voor de wethouders in te stellen. Meer informatie volgt nog.

De komende maanden staan de volgende zaken op het (digitale)programma: in het najaar wordt het mogelijk om ook klachten en meldingen via de website aan te melden, waarna vervolgens de status van de klacht/melding kan worden ingezien.

Daarnaast wordt in de komende maanden het product naamswijziging (achternaam wijzigen) en binnengemeentelijke verhuizingen (verhuizing binnen de gemeentegrenzen) ingevoerd.

Kortom: Oud-Beijerland timmert digitaal aan de weg!