Eerste digitale uittreksel basisadministratie
De gemeente Oud-Beijerland komt digitaal naar u toe dit jaar! Het
gemeentebestuur is er veel aan gelegen om de digitale dienstverlening
aan de inwoners te verbeteren en uit te breiden. Sinds enkele weken is
het mogelijk om een uittreksel uit de basisadministratie digitaal aan
te vragen met behulp van DigiD (landelijke inlogvoorziening van de
overheid). Dit betekent dat inwoners niet meer naar het Gemeentehuis
hoeven te komen voor een uitreksel. Mevrouw M.L. Kroezen heeft als
eerste inwoner van Oud-Beijerland van deze mogelijkheid gebruik
gemaakt. Ter herinnering aan dit belangrijke moment overhandigt
burgemeester T. Netelenbos haar op donderdag 22 juni 2006 een speciale
oorkonde.
Sinds maart 2006 is het mogelijk om de raads- en
commissievergaderingen thuis via de computer te volgen. Voor dit doel
is een aantal webcams opgesteld in de raadszaal.
Maandag 12 juni jl. heeft burgemeester T. Netelenbos voor de eerste
keer een zogenaamd digitaal spreekuur gehad. Tijdens dit spreekuur
kunnen inwoners chatten met de burgemeester. Met ingang van maandag 4
september 2006 vindt dit spreekuur elke eerste maandag van de maand
tussen 19.00 tot 20.00 uur met de burgemeester plaats. Het is de
bedoeling om dit spreekuur ook voor de wethouders in te stellen. Meer
informatie volgt nog.
De komende maanden staan de volgende zaken op het (digitale)programma:
in het najaar wordt het mogelijk om ook klachten en meldingen via de
website aan te melden, waarna vervolgens de status van de
klacht/melding kan worden ingezien.
Daarnaast wordt in de komende maanden het product naamswijziging
(achternaam wijzigen) en binnengemeentelijke verhuizingen (verhuizing
binnen de gemeentegrenzen) ingevoerd.
Kortom: Oud-Beijerland timmert digitaal aan de weg!
Gemeente Oud-Beijerland