Ingezonden persbericht


Persbericht

Zeist, 21 juni 2006
Populaire Arabic T-shirtslijn breidt uit

Zeist - De opvallende T-shirtslijn 'Arabian Print Fashion' met woorden als 'respect', 'famous' of 'individu' in Arabisch opschrift, is deze week verder uitgebreid. De hippe en kleurrijke shirts van modeontwerper Said Dahchouri zijn een mix van Westerse en Arabische invloeden. Ze vallen zowel bij allochtoon als autochtoon enorm in de smaak. "Ik wil laten zien dat de Arabische cultuur interessant is", zegt Dahchouri, zelf van Marokkaanse komaf. "Het Arabisch letterschrift oogt alleen al heel poëtisch en mysterieus. Voor een modeontwerper heel inspirerend. Dat dragen mijn ontwerpen uit."

"De afgelopen tijd hebben we hard gewerkt aan het uitbreiden van de lijn", vertelt een enthousiaste Dahchouri. "We hebben nu een aparte vrouwen- en mannenlijn. Op dit moment zitten er alleen t-shirts in de collectie, maar het is de bedoeling om dat binnenkort uit te breiden." Uit de verkoopcijfers tot nu toe blijkt dat de 'Arabian Print Fashion'-lijn van Dahchouri zowel bij autochtonen als allochtonen succesvol is. "Ik schat dat ongeveer driekwart van onze klanten autochtoon is.", stelt Dahchouri. Gevraagd naar de reden zegt hij: "het klinkt wat arrogant, maar het zijn hele leuk shirts, het is anders dan anders. Daarnaast maak je als drager van het shirt je toch een soort statement. Een statement vóór iets in plaats van tégen. Dat spreekt denk ik veel mensen aan." Hoe populair de shirts van Dahchouri zijn, bleek vorige week donderdag en vrijdag toen MTV-presentatoren Michael en Tim een 'Arabic Print Fashion'-shirt droegen. "Nee daar hebben we niet voor betaald", benadrukt Said. "Ze vonden het gewoon leuke shirts!" De Arabic kledinglijn is verkrijgbaar bij de Chill-out stores van de Bijenkorf in tien verschillende Nederlandse grote steden. Met een aantal winkeliers zijn inmiddels onderhandelingen gaande. Ook in België bestaat belangstelling. Daarnaast is er een webshop waar de hele collectie te bewonderen en te bestellen is: www.sadawear.com.



Ingezonden persbericht