PERSBERICHT
Administratief werk scoort vele malen hoger dan werk bij callcenter
Callcenter-sector gehekeld door studenten
Hoofddorp, 21 juni 2006 - Bijna de helft van de studenten vindt werken bij een callcenter de vervelendste bijbaan. Administratief werk is het populairst. Dit blijkt uit een poll van de website van uitzendbureau StudentenWerk. Zo'n 700 studenten stemden vorige week op de website.
Naast het werken bij een callcenter, is ook productiewerk niet bijster populair. De horecasector is echter wel een gewilde werkgever, al scoort deze groep net iets minder hoog dan administratief werk. "Wij vermoedden deze uitkomst al," zegt Hugo de Koning, directeur van StudentenWerk. "We helpen duizenden studenten aan een baan en merken dat onze administratieve functies zeer populair zijn." StudentenWerk biedt honderden banen aan, waaronder functies als het verwerken van inschrijfformulieren voor hogescholen, of als parttime secretaresse. "Maar met het mooie weer scoort ook het horecawerk goed als bijbaan; vooral achter de bar staan tijdens een groot buitenevenement of bedienen op een terrasje is geliefd onder de studenten. Hun geld kunnen ze hierdoor op het terras verdienen, in plaats van uitgeven." Ook in de horeca biedt StudentenWerk talloze banen aan, welke student wil er in de vakantie bijvoorbeeld geen pizza's serveren of werken in een gezellige bar?
Regelmatig is er een poll te vinden op StudentenWerk.nl. Onderwerp is telkens een pittige vraag over werk, studie en geld. Dankzij het grote aantal bezoekers van de website reageren er gegarandeerd honderden studenten op.
StudentenWerk uitzendbureau helpt studenten aan een baan en werft tijdelijke mankracht voor bedrijven. De hoofdvestiging van het uitzendbureau is te vinden in Hoofddorp, maar het heeft ook vestigingen in Eindhoven, Utrecht, Groningen en Rotterdam. De website
Noot voor de redactie,