Ingezonden persbericht
Supportafdeling AFAS: web selfserviceoplossing Trinicom maakt gebruik e-mail overbodig
Wilp, 21 juni 2006 - Softwareleverancier AFAS heeft zijn oude FAQ-database onlangs vervangen door de web selfserviceoplossing van Trinicom, het eService Center(TM). Het bedrijf is hierdoor in staat om de vragen en antwoorden op de website beter te laten aansluiten op de werkelijke informatiebehoefte van klanten. Direct bijkomend resultaat is een afname van het aantal door de supportafdeling ontvangen telefoontjes en e-mails. Op termijn wil AFAS zelfs alle berichten via de gestructureerde web selfservicesite in laten sturen en niet meer via e-mail.
Het Trinicom eService Center(TM) is geïntegreerd in het persoonlijke klantportal van elke klant. Via dit portal kunnen klanten onder andere hun gegevens wijzigen, een afspraak inplannen met een AFAS-medewerker en software-updates downloaden. Dankzij de geïntegreerde web selfservice kennisbank is het nu bovendien mogelijk om te zoeken naar het antwoord op een vraag of, als dat antwoord niet gevonden wordt, de vraag gestructureerd in te sturen en de status ervan te volgen. Er wordt bijgehouden welke vragen veel bekeken worden en supportmedewerkers van AFAS kunnen veelgestelde vragen voordragen om te worden toegevoegd aan de kennisbank. "De klanten zijn erg positief", vertelt Gert van Assen, Teamleider Support bij AFAS. "Het ontbreken van telefonische wachtrijen scheelt natuurlijk ook veel frustratie.”
Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar zijn de aantallen bij de supportafdeling binnenkomende e-mails en telefoontjes met enkele duizenden per maand afgenomen. AFAS is van plan om via marketinguitingen de klanten nog meer te wijzen op de web selfservicemogelijkheid, zodat het gebruik van e-mail straks geheel overbodig wordt. Van Assen: "In de toekomst willen we overstappen op Trinicom 5 (T5(TM)), dat nog meer functionaliteit biedt. Zo moet het dan mogelijk worden om via de website bestanden te downloaden. En wellicht gaan we aan onze first class klanten ook support via chat leveren.”
Trinicom en AFAS zijn vergelijkbare organisaties: jong, energiek, snel groeiend en met een duidelijke visie, zo vindt Van Assen. Wilco Rietberg, Algemeen Directeur van Trinicom, stemt daarmee in. "Als softwareleverancier weet AFAS bovendien als geen ander welke cruciale rol de juiste software speelt bij het bieden van een goede dienstverlening. Ze zagen dan ook meteen de toegevoegde waarde van onze web selfservice oplossing in."
Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60
E-mail: info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl
Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel De Lathmer in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management, chat en call management. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van zijn kernproduct: Trinicom 5 (T5(TM)). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde eService software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot zijn klantenkring rekenen, waaronder ClientLogic, Thales, Zilveren Kruis Achmea, Volkswagen/Audi, TUI, Rabobank International, Waterschapsbedrijf Limburg, Albert Heijn, Wolters Noordhoff en Tiscali. Trinicom is één van de snelst groeiende technologiebedrijven in Europa, met een 25ste plaats in de Deloitte Technology Fast 500 EMEA. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.
Over AFAS
AFAS ERP Software is een softwareleverancier met ruim 11.000 klanten en 200 medewerkers. AFAS ontwikkelt geïntegreerde softwareoplossingen voor Windows en Web. Deze oplossing heet Profit ERP en bestaat uit HRM, Payroll, CRM, Financieel, Projecten, Logistiek, Workflow- & document-management. Voor sommige branches is Profit ERP uit te breiden met Fiscaal. Uiteraard zijn de deelproducten ook afzonderlijk inzetbaar, de licentie bepaalt uw productportfolio. AFAS is als eerste én enige softwarebedrijf in Nederland ITO-gecertificeerd. Dit houdt in dat ons servicecenter de klanten snel en klantvriendelijk te woord staat. In mei 2005 heeft AFAS uit handen van de certificeringsinstantie Bureau Veritas (BVQI) het ISO 9001:2000 certificaat ontvangen. Met het behalen van ISO heeft AFAS bewezen dat zij werkt volgens vooraf afgesproken procedures, werkwijzen en regels die allen geborgd zijn met behulp van de eigen ERP software van AFAS: Profit. Betaalbare ERP voor iedereen. Voor meer informatie zie: www.afas.nl.
---
Voor redactionele informatie:
Influx PR, Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn,
tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: frieda@influx-pr.com