Ingezonden persbericht


Persbericht

Interpolis chat met klanten: "chat loopt als een tierelier"

Amsterdam, 21 mei 2006 --- Vanaf deze week kunnen klanten van financiële dienstverlener Interpolis nu ook chatten met een adviseur. Interpolis heeft de LiveCom chattoepassing aan haar website toegevoegd ter ondersteuning van de huidige preventiecampagne. De chat biedt websitebezoekers een simpele manier om vragen te stellen over de gratis preventieve controles die Interpolis biedt.

Interpolis is met meer dan een miljoen particulieren en enkele honderdduizenden bedrijven als klant, een van de grootste aanbieders in de Nederlandse verzekeringsmarkt. Het bedrijf voert de komende maanden tienduizend gratis preventieve controles uit om mensen bewust te maken van onveilige situaties in en om hun eigen huis.

Na afspraak loopt een schade-expert in drie kwartier met de bewoner door het huis en let op de meest voorkomende risico's. Via de website van Interpolis kunnen mensen zich aanmelden voor deze gratis preventiecheck en via de chat vragen stellen.

Interpolis is erg te spreken over de nieuwe communicatietool: "De chat loopt op rolletjes: het werkt als een tierelier!" zegt Edwin van Beek van Interpolis.

De chattoepassing van LiveCom maakt het voor klanten en prospects mogelijk om met één druk op de knop direct in contact te komen met een adviseur van Interpolis. De webbezoeker hoeft hier niets voor te downloaden of te installeren. LiveCom speelt met deze toepassingen in op een behoefte bij dienstverleners die met name online veel klantcontacten afhandelen. De lage drempel van chatten maakt het voor websitebezoekers simpel om snel en direct in contact te komen met het bedrijf achter de website. Dit heeft een uitgesproken positief effect op de conversie van oriënterende websitebezoeker naar klant.

Over Interpolis

Interpolis is eind 2005 gefuseerd met Achmea. Hierdoor maakt Interpolis thans deel uit van Eureko, een Europese bankverzekeringsgroep uit Zeist. Interpolis is behalve op de Nederlandse markt ook actief in Ierland en Luxemburg. Bij Interpolis werken circa 6.000 mensen, het hoofdkantoor staat in Tilburg.

Over LiveCom

LiveCom is marktleider op het gebied van live (klant)communicatie in Nederland. De online conversie-oplossingen maken het voor bedrijven mogelijk om online bezoekers te identificeren en pro-actief te benaderen en daarmee de verkoop, de klanttevredenheid en het vertrouwen te verbeteren terwijl gelijktijdig kosten worden bespaard. Meer dan 200 klanten, waaronder ANWB, Interpolis, Fortis ASR, OHRA, Pharos Reizen, RVS en Wehkamp hebben de LiveCom producten en oplossingen geïmplementeerd om het rendement uit hun marketing en e-commerce investeringen drastisch te verhogen.

De oplossingen van LiveCom kenmerken zich door een gebruiksvriendelijke volledig web based user interface en een hoge toegankelijkheid, stabiliteit en betrouwbaarheid. Zo biedt LiveCom de enige live business chat toepassing die door meer dan 99% van de internetgebruikers zonder plugins kan worden gebruikt. Daarnaast laten de LiveCom oplossingen zich naadloos integreren met reeds bestaande e-commerce en CRM toepassingen. Voor meer informatie, zie www.livecom.net

Voor meer informatie voor de pers

Margriet Luttikhuizen

Lubbers & De Jong

T: 020 421 0565

F: 020 638 8417

E: Margriet@l-dj.nl

Dit persbericht is ook te vinden op:

http://www.livecom.net/nl/nieuws/Interpolis_chat_met_klanten.php