Ingezonden persbericht
Klein Oranje warmt zich op voor Nederland - Argentinië
Player Escorts van Oranje spelen oefenwedstrijd tegen de Player Escorts van het Argentijnse elftal
Frankfurt, 20 juni 2006 - Het Nederlandse Player Escort-elftal heeft zijn trainingskamp vandaag afgesloten met een oefenwedstrijd tegen de Player Escorts van het Argentijnse elftal. De kinderen zijn nu helemaal klaar voor hun belangrijkste taak: hand in hand met een speler van Oranje het veld op bij de wedstrijd Nederland - Argentinië op woensdag 21 juni in Frankfurt.
De 11 Player Escorts van Oranje namen het vanmiddag op tegen de Player Escorts van het Argentijnse nationale team. De wedstrijd werd gespeeld op Sportplatz Bodenwaage, het terrein van SV Frauenstein in Wiesbaden, net buiten Frankfurt. De wedstrijd werd helaas verloren met 4-3. Daarom zijn de jonge spelers nu extra gemotiveerd voor hun belangrijkste taak tijdens dit WK: Oranje begeleiden bij Nederland - Argentinië.
Strenge selectie
De 11 Player Escorts van Oranje zijn de winnaars van een wedstrijd die McDonald's eerder dit jaar organiseerde. Ruim 200 kinderen die de mooiste kleurplaat hadden ingeleverd, werden in april uitgenodigd voor een landelijke selectiedag op Papendal. Daaruit zijn 11 kinderen geselecteerd, onder meer op basis van hun enthousiasme. Zij vormen nu het officiële Player Escort-team: Klein Oranje.
Grondige voorbereiding
Klein Oranje is al weken in voorbereiding op hun belangrijke taak. Ze hebben onder meer Duitse les gekregen en zijn op bezoek geweest bij Guus Hiddink. Ze werden bij alle voorbereidingen 6 weken lang gevolgd in het tv-programma Klein Oranje. Van 19 tot en met 22 juni verblijven de Player Escorts samen met een ouder/verzorger in Duitsland. De oefenwedstrijd tegen de Player Escorts van het Argentijnse elftal vormde een van de laatste voorbereidingen op het hoogtepunt van de reis: hand in hand met een Oranje-speler het veld op bij Nederland - Argentinië.
McDonald's en sport
De selectie van de Player Escorts is het exclusieve recht van McDonald's. Dit jaar geeft McDonald's tijdens het WK meer dan 1400 kinderen uit 51 landen de kans om als Player Escort het WK mee te beleven. De 11 uitverkoren Nederlandse kinderen zullen gezamenlijk optreden bij de wedstrijd Nederland - Argentinië. McDonald's is al vele jaren sponsor van het FIFA WK voetbal, het EK voetbal en de Olympische Spelen. McDonald's Nederland is sinds 2004 ook hoofdsponsor van de Nationale Sportweek. Op lokaal niveau sponsoren de Nederlandse restaurants verschillende sportverenigingen en -activiteiten. Deze aandacht voor sport sluit aan bij de waarde die McDonald's hecht aan een bewuste leefstijl: voldoende bewegen en gevarieerd eten. Behalve in sportsponsoring komt dit tot uiting in een menu waaruit iedereen een verantwoorde keuze kan maken en uitgebreide informatie over voeding. Begin april breidde McDonald's Nederland het saladeassortiment opnieuw uit met nieuwe salades.