Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Organisaties halen het beste uit hun Business Intelligence-oplossingen

Nederlandse prijswinnaars tijdens SAS Forum International in Genève

Huizen, 20 juni 2006 - Tijdens het SAS Forum International (SFI), waarbij dit jaar meer dan 2.600 SAS-klanten in Genève bijeenkwamen, zijn ING en Office Depot International in de prijzen gevallen. De Nederlandse organisaties van Office Depot International en ING zijn door SAS geprezen omdat zij de beste SAS Business Intelligence-oplossingen hebben geïmplementeerd op het gebied van respectievelijk Customer Intelligence en Human Capital Intelligence.

Office Depot International kreeg een onderscheiding in de categorie 'Customer Intelligence'. SAS Customer Intelligence biedt organisaties verbeterde klantkennis, zodat er een fijnmazige marktsegmentatie plaatsvindt en de winstgevendheid van marketingcampagnes significant toeneemt. Office Depot International gebruikt SAS Customer Intelligence om de gegevens van miljoenen Europese klanten te analyseren. Dit verbeterde inzicht in haar klanten maakt het voor Office Depot International, wereldleider in kantoorartikelen, mogelijk het productaanbod optimaal af te stemmen op de klantbehoefte. Door effectievere marketingcampagnes dalen de marketingkosten en stijgen klantbestedingen.

ING is onderscheiden in de categorie 'Human Capital Intelligence'. Deze software ondersteunt managers bij ING in de uitvoering van hun Human Resources taken. Het ontsluit gegevens uit de operationele IT-systemen zodat ING-managers analyses kunnen maken van bijvoorbeeld ziekteverlofdagen en carrière-ontwikkelingen van medewerkers in Nederland.

Dertig jaar SAS
SAS is marktleider op het gebied van business intelligence-software en dienstverlening. Meer dan 40.000 bedrijven, waaronder 96 van de top 100 van de Fortune Global 500-organisaties, gebruiken SAS-software om hun prestaties te verbeteren door grote hoeveelheden gegevens inzichtelijk te maken om zo sneller accurate zakelijke beslissingen te nemen; winstgevender relaties te ontwikkelen met leveranciers en klanten; wet- en regelgeving na te leven; baanbrekend onderzoek te verrichten en betere producten te ontwikkelen. SAS is toonaangevend in data-integratie, data-opslag en geavanceerde en traditionele business intelligence toepassingen vanuit een enterprise intelligence platform.

SAS levert haar klanten al sinds 1976 The Power to Know. Er werken wereldwijd 10.000 mensen verspreid over 424 kantoren. SAS staat voor drie decennia groei op rij: resulterend in een recordomzet van 1,68 miljard dollar in 2005. SAS' visie, 'meer dan het denkbare uit data halen' en haar missie, met SAS-software meer waarde toevoegen aan ondernemingen, blijven ook in de komende periode ongewijzigd. Meer informatie is te vinden op www.sas.com/nl.

Meer informatie voor de redactie:
SAS Institute B.V.
Hetty Boerakker
t: (035) 699 68 49
e: hetty.boerakker@snl.sas.com

PublieksWerk B.V.
Marije Verdouw
t: (020) 486 21 39
e: marije@publiekswerk.nl