Den Haag, 16-06-2006
Ondernemers krijgen via chat direct advies van KPN
KPN heeft voor MKB'ers een nieuwe mogelijkheid geïntroduceerd om
advies in te winnen over ICT-toepassingen en draadloos zakendoen.
Sinds kort kunnen zij op werkdagen via kpn.com chatten met adviseurs
van KPN, die direct antwoord geven op hun vragen of doorverwijzen naar
de juiste persoon. Deze chatfunctie is onderdeel van een nieuwe
campagne van KPN om ondernemers persoonlijk advies te bieden. Sinds de
start van de campagne hebben al ruim 200 ondernemers hun vragen per
chat gesteld. Ruim 85% hiervan geeft aan tevreden of zeer tevreden te
zijn met deze nieuwe mogelijkheid. Uit recent onderzoek van TNS NIPO
in opdracht van MKB-Nederland en KPN blijkt dat er veel behoefte
bestaat aan persoonlijk advies.
Het TNS NIPO-onderzoek laat zien dat slechts weinig ondernemers
gebruik maken van de nieuwste ICT-oplossingen. Ze weten er te weinig
van of vinden het te veel moeite om ze te implementeren. Daarmee lopen
ze de vele voordelen mis die de nieuwste communicatiemogelijkheden te
bieden hebben. KPN speelt daarop in door ondernemers gratis
persoonlijk advies te geven over de beste oplossingen voor hun
specifieke situatie en te zorgen voor een gemakkelijk installatie van
de gekozen oplossing. Met de nieuwe chatfunctie hebben ondernemers nog
meer keuzemogelijkheden gekregen om persoonlijk advies te vragen.
Draadloos zakendoen
Adviseurs van KPN informeren ondernemers uitgebreid over
ICT-oplossingen, bijvoorbeeld op het gebied van draadloos zakendoen.
Draadloos zaken doen maakt ondernemen een stuk sneller, efficiënter en
gemakkelijker. Via een laptop, pda of draadloze internetverbinding op
de zaak kunnen ondernemers op ieder geschikt moment communiceren met
klanten en medewerkers. Ze zijn altijd bereikbaar en kunnen overal
werken, internetten en e-mail checken. Deze flexibiliteit leidt tot
aanzienlijke tijd- en kostenbesparingen.
Deskundig advies op maat
Deze persoonlijke ondersteuning is onderdeel van de strategie van KPN
om ook ondernemers met de zekerheid van vandaag mee te nemen naar de
wereld van morgen: KPN sluit je aan. Voor de zakelijke markt gebeurt
dat vooral in de vorm van persoonlijk advies. Ondernemers hebben
daarvoor de keuze uit verschillende mogelijkheden: ze kunnen
bijvoorbeeld terecht bij de Business Centers, de business partners van
KPN, de Business Servicedesk (0800-0403), monteurs of hun
accountmanagers. Met de nieuwe chatfunctie is daar een nieuwe
mogelijkheid bij gekomen.
KPN NV