KPN NV

Den Haag, 16-06-2006

Ondernemers krijgen via chat direct advies van KPN

KPN heeft voor MKB'ers een nieuwe mogelijkheid geïntroduceerd om advies in te winnen over ICT-toepassingen en draadloos zakendoen. Sinds kort kunnen zij op werkdagen via kpn.com chatten met adviseurs van KPN, die direct antwoord geven op hun vragen of doorverwijzen naar de juiste persoon. Deze chatfunctie is onderdeel van een nieuwe campagne van KPN om ondernemers persoonlijk advies te bieden. Sinds de start van de campagne hebben al ruim 200 ondernemers hun vragen per chat gesteld. Ruim 85% hiervan geeft aan tevreden of zeer tevreden te zijn met deze nieuwe mogelijkheid. Uit recent onderzoek van TNS NIPO in opdracht van MKB-Nederland en KPN blijkt dat er veel behoefte bestaat aan persoonlijk advies.

Het TNS NIPO-onderzoek laat zien dat slechts weinig ondernemers gebruik maken van de nieuwste ICT-oplossingen. Ze weten er te weinig van of vinden het te veel moeite om ze te implementeren. Daarmee lopen ze de vele voordelen mis die de nieuwste communicatiemogelijkheden te bieden hebben. KPN speelt daarop in door ondernemers gratis persoonlijk advies te geven over de beste oplossingen voor hun specifieke situatie en te zorgen voor een gemakkelijk installatie van de gekozen oplossing. Met de nieuwe chatfunctie hebben ondernemers nog meer keuzemogelijkheden gekregen om persoonlijk advies te vragen.

Draadloos zakendoen
Adviseurs van KPN informeren ondernemers uitgebreid over ICT-oplossingen, bijvoorbeeld op het gebied van draadloos zakendoen. Draadloos zaken doen maakt ondernemen een stuk sneller, efficiënter en gemakkelijker. Via een laptop, pda of draadloze internetverbinding op de zaak kunnen ondernemers op ieder geschikt moment communiceren met klanten en medewerkers. Ze zijn altijd bereikbaar en kunnen overal werken, internetten en e-mail checken. Deze flexibiliteit leidt tot aanzienlijke tijd- en kostenbesparingen.

Deskundig advies op maat Deze persoonlijke ondersteuning is onderdeel van de strategie van KPN om ook ondernemers met de zekerheid van vandaag mee te nemen naar de wereld van morgen: KPN sluit je aan. Voor de zakelijke markt gebeurt dat vooral in de vorm van persoonlijk advies. Ondernemers hebben daarvoor de keuze uit verschillende mogelijkheden: ze kunnen bijvoorbeeld terecht bij de Business Centers, de business partners van KPN, de Business Servicedesk (0800-0403), monteurs of hun accountmanagers. Met de nieuwe chatfunctie is daar een nieuwe mogelijkheid bij gekomen.