Ingezonden persbericht
De 'ideale' Flash Drive: goed beveiligd, klein en mét zwenkkapje
Imation doet onderzoek naar het gebruik van Flash Drives
Schiphol Rijk, 19 juni 2006 - Uit Europees onderzoek van Imation naar het gebruik van Flash Drives, blijkt
dat Flash Drives vooral worden gebruikt voor zakelijke doeleinden. Flash Drives lenen zich dan ook
uitstekend voor het overzetten van bestanden, zoals Powerpoint-presentaties, software en aansturings-
software. Maar zoals iedereen weet, wordt de Flash Drive ook gebruikt voor `gevoelige' informatie. Helaas
komen ze wel eens terecht bij een andere dan de rechtmatige eigenaar. Betrouwbare beveiliging is dan ook
een van de meest belangrijke eigenschappen van een Flash Drive, zo blijkt uit onderzoek.
Naast betrouwbaarheid, speelt ook het ontwerp van de Flash Drive een grote rol voor de (zakelijke)
gebruiker. Hij moet vooral klein zijn. Zwenkkapjes maken Flash Drives populair, omdat losse kapjes kwijt
raken. Op zich is dat niet verwonderlijk, want uit onderzoek blijkt dat Flash Drives veelvuldig worden
gebruikt: Maar liefst 65 procent van de respondenten stopt de USB-stick dagelijks in de computer. Met zulk
frequent gebruik, is de kans op verlies van het kapje vrij groot, waardoor de USB-stekker beschadigd kan
raken. Imation heeft hierop ingespeeld door het kapje vast onderdeel te maken van de behuizing van de
Flash Drive.
Ideaal bestaat niet, maar de onlangs geïntroduceerde Imation Pivot
Flash Drive (afbeelding rechts) komt dicht in de buurt. Bij de Pivot
Flash Drive draait alles om veiligheid. Inwendig huist een hoog-
waardige Flash Drive met een betrouwbare chip waarin de gege-
vens beschermd zijn opgeslagen achter een bepantsering van
geavanceerde dataversleuteling. Daarnaast is de Pivot Flash Drive
klein van formaat en raak je het zwenkkapje pas kwijt als je de hele
Flash Drive zoek bent.
Het onderzoek
Deelnemers van het onderzoek zijn afkomstig uit Europa en de Perzische golfstaten. Er deden in totaal 735
respondenten mee. Het onderzoek werd afgenomen via de website van Imation.
Over Imation
Imation Corporation is ontwikkelaar, fabrikant en leverancier van verwisselbare-opslagmedia, bestaande uit
optische en magnetische media, flash drives en harddisk-cassettes. Het brede productassortiment van
PublieksWerk / Imation 1/2
Imation voorziet in opslagbehoeften variërend van een paar megabyte tot honderden gigabytes. Imation is
in meer dan zestig landen vertegenwoordigd en heeft producten voor zowel de consumenten- als de
zakelijke markt. Imation's tapecartridges worden gebruikt in rekencentra en in gedistribueerde opslag-
netwerken en toegepast bij gegevensverwerking en -beveiliging, in bedrijfscontinuïteitsprogramma's en voor
backup en archivering. De vraag naar Imation's optische producten en flash drives wordt gedreven door de
behoefte aan betrouwbaarheid, gemak en draagbaarheid bij de opslag en het beheer van zakelijke
gegevens, foto, film, illustraties en muziek op bedrijfs- en thuiscomputers en steeds vaker in consumenten-
elektronica. Imation biedt ook het merk Memorex aan. Memorex staat bekend om de slogan: "Is it live or is it
Memorex?" Meer informatie over Imation is te vinden op www.imation.nl.
Tien jaar Imation
Imation is een verzelfstandiging van 3M en heeft meer dan vijftig jaar ervaring in tape en meer dan twintig
jaar ervaring in optische media. Inmiddels is Imation tien jaar zelfstandig en heeft zich als doel gesteld om
vandaag de technologie van morgen te leveren. Met meer dan driehonderd onderzoekers en ontwikkelaars
die bij Imation werkzaam zijn en meer dan driehonderd patenten op haar naam, weet Imation haar positie
als pionier op het gebied van magnetische en optische media te bestendigen. Imation heeft 2225 mensen in
dienst. Imation behaalt 54% van de omzet buiten de V.S.
Meer informatie:
Persberichten en achtergrondinformatie zijn te vinden op www.online-pressrooms.com. Foto's en
testversies zijn op te vragen bij PublieksWerk.
PublieksWerk B.V.
Marije Verdouw
t: (020) 486 21 39
e: marije@publiekswerk.nl
PublieksWerk / Imation 2/2
---- --