Ingezonden persbericht


De 'ideale' Flash Drive: goed beveiligd, klein en mét zwenkkapje Imation doet onderzoek naar het gebruik van Flash Drives

Schiphol Rijk, 19 juni 2006 - Uit Europees onderzoek van Imation naar het gebruik van Flash Drives, blijkt dat Flash Drives vooral worden gebruikt voor zakelijke doeleinden. Flash Drives lenen zich dan ook uitstekend voor het overzetten van bestanden, zoals Powerpoint-presentaties, software en aansturings- software. Maar zoals iedereen weet, wordt de Flash Drive ook gebruikt voor `gevoelige' informatie. Helaas komen ze wel eens terecht bij een andere dan de rechtmatige eigenaar. Betrouwbare beveiliging is dan ook een van de meest belangrijke eigenschappen van een Flash Drive, zo blijkt uit onderzoek.

Naast betrouwbaarheid, speelt ook het ontwerp van de Flash Drive een grote rol voor de (zakelijke) gebruiker. Hij moet vooral klein zijn. Zwenkkapjes maken Flash Drives populair, omdat losse kapjes kwijt raken. Op zich is dat niet verwonderlijk, want uit onderzoek blijkt dat Flash Drives veelvuldig worden gebruikt: Maar liefst 65 procent van de respondenten stopt de USB-stick dagelijks in de computer. Met zulk frequent gebruik, is de kans op verlies van het kapje vrij groot, waardoor de USB-stekker beschadigd kan raken. Imation heeft hierop ingespeeld door het kapje vast onderdeel te maken van de behuizing van de Flash Drive.

Ideaal bestaat niet, maar de onlangs geïntroduceerde Imation Pivot Flash Drive (afbeelding rechts) komt dicht in de buurt. Bij de Pivot Flash Drive draait alles om veiligheid. Inwendig huist een hoog- waardige Flash Drive met een betrouwbare chip waarin de gege- vens beschermd zijn opgeslagen achter een bepantsering van geavanceerde dataversleuteling. Daarnaast is de Pivot Flash Drive klein van formaat en raak je het zwenkkapje pas kwijt als je de hele Flash Drive zoek bent.

Het onderzoek
Deelnemers van het onderzoek zijn afkomstig uit Europa en de Perzische golfstaten. Er deden in totaal 735 respondenten mee. Het onderzoek werd afgenomen via de website van Imation.

Over Imation
Imation Corporation is ontwikkelaar, fabrikant en leverancier van verwisselbare-opslagmedia, bestaande uit optische en magnetische media, flash drives en harddisk-cassettes. Het brede productassortiment van PublieksWerk / Imation 1/2

Imation voorziet in opslagbehoeften variërend van een paar megabyte tot honderden gigabytes. Imation is in meer dan zestig landen vertegenwoordigd en heeft producten voor zowel de consumenten- als de zakelijke markt. Imation's tapecartridges worden gebruikt in rekencentra en in gedistribueerde opslag- netwerken en toegepast bij gegevensverwerking en -beveiliging, in bedrijfscontinuïteitsprogramma's en voor backup en archivering. De vraag naar Imation's optische producten en flash drives wordt gedreven door de behoefte aan betrouwbaarheid, gemak en draagbaarheid bij de opslag en het beheer van zakelijke gegevens, foto, film, illustraties en muziek op bedrijfs- en thuiscomputers en steeds vaker in consumenten- elektronica. Imation biedt ook het merk Memorex aan. Memorex staat bekend om de slogan: "Is it live or is it Memorex?" Meer informatie over Imation is te vinden op www.imation.nl.

Tien jaar Imation
Imation is een verzelfstandiging van 3M en heeft meer dan vijftig jaar ervaring in tape en meer dan twintig jaar ervaring in optische media. Inmiddels is Imation tien jaar zelfstandig en heeft zich als doel gesteld om vandaag de technologie van morgen te leveren. Met meer dan driehonderd onderzoekers en ontwikkelaars die bij Imation werkzaam zijn en meer dan driehonderd patenten op haar naam, weet Imation haar positie als pionier op het gebied van magnetische en optische media te bestendigen. Imation heeft 2225 mensen in dienst. Imation behaalt 54% van de omzet buiten de V.S.

Meer informatie:
Persberichten en achtergrondinformatie zijn te vinden op www.online-pressrooms.com. Foto's en testversies zijn op te vragen bij PublieksWerk.

PublieksWerk B.V.
Marije Verdouw
t: (020) 486 21 39
e: marije@publiekswerk.nl

PublieksWerk / Imation 2/2


---- --