Ingezonden persbericht
Media Alert
19 juni 2006
CEO SPSS roept ondernemingen op om zich te ontwikkelen tot voorspellers
~ Meer dan 400 deelnemers op eerste Europese gebruikersconferentie wisselen ervaringen uit over succesvolle predictive analytics-projecten ~
SPSS, de wereldwijde leverancier van predictive analytics-software, benadrukte nogmaals het belang van het omzetten van ruwe data naar een duidelijk inzicht. Op basis hiervan kunnen organisaties actie ondernemen en daadwerkelijk de concurrentie aangaan binnen de huidige zakenwereld.
Jack Noonan, CEO bij SPSS, wees er tijdens Directions 2006 - de eerste Europese gebruikersconferentie van SPSS - op dat toekomstige successen van ondernemingen afhangen van hun vermogen om predictive analytics te implementeren in de dagelijkse gang van zaken. Zo verbetert het beslissingsproces van de organisatie en helpt predictive analytics bij het behalen van vooropgestelde bedrijfsdoelstellingen.
Directions 2006 vond plaats van 21 tot en met 24 mei in Barcelona. Aan het evenement namen meer dan 400 personen deel, waaronder maar liefst 59 deelnemers vanuit de Benelux. Naast O2, Yamaha Motor Europe en Credit Suisse verzorgden nog eens 27 andere SPSS-klanten een presentatie. Vanuit de Benelux waren er 9 sprekers aanwezig waaronder Center Parcs Europe, Fortis Bank, FBTO en Interpolis.
"Onze complimenten voor de professioneel georganiseerde conferentie", zeggen deelneemsters Ankie van der Zanden en Annemarie Maandag van Politie Amsterdam-Amstelland. "Vooral de data mining en voorspelling gerelateerde presentaties spraken ons erg aan. De toepassingen binnen onze organisatie zijn iets anders dan bij de meeste sprekers: wij hebben liever minder 'klanten'! Maar de technieken zijn zeker ook voor ons goed bruikbaar. We hebben veel goede tips mee terug kunnen nemen. Daarnaast was de conferentie ook een goede gelegenheid om te netwerken en gebruikers vanuit de hele wereld te ontmoeten."
Voor het negende kwartaal op rij behaalde SPSS recordomzetcijfers. Volgens Noonan is het constante succes te danken aan de grote impact van de predictive analytics-technologie voor de eindresultaten van klanten als BT, Center Parcs Europe en Saga.
"Het opslaan van data is een grote kostenpost. Het verwerven van inzicht in data en beslissingen nemen op basis van feiten zorgt voor de meeste winst. Vooruitdenkende organisaties maken nu al gebruik van predictive analytics-software om een maximum aan rendement te halen uit hun data. Door gebruik te maken van onze predictive analytics-software verhoogde FBTO zijn conversieratio's met 200 procent en behaalde een ROI van 448 procent",* zei Jack Noonan.
* Bron: Nucleus Research, april 2006
(376 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over SPSS
SPSS (NASDAQ: SPSS) is een wereldwijde leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics. De organisatie is actief in meer dan 80 landen en heeft ruim 1.300 medewerkers.
Al meer dan 37 jaar stelt SPSS zijn klanten in staat zich beter op hun kernactiviteiten te concentreren en hun prestaties te verbeteren. SPSS' klantenportfolio bestaat uit meer dan 120.000 bedrijven, academische instituten, zorgaanbieders, marktonderzoekbedrijven en overheidsinstellingen. Met de software van SPSS kunnen organisaties de interactie met klanten, medewerkers, patiënten, studenten en burgers optimaliseren. Tevens zorgt de software ervoor dat de activiteiten die vandaag worden ondernomen, een positief effect hebben op doelen in de toekomst.
Met de geavanceerde oplossingen van SPSS, die elkaar perfect aanvullen, kunnen organisaties veranderingen in houding, gedrag en voorkeuren van mensen kwantificeren en hier direct op anticiperen. Zo kunnen zij hun strategieën en tactieken vol vertrouwen bijsturen.
Meer informatie: www.spss.nl
# # #
Persinformatie
Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Marieke van Zuien van LEWIS, Global Public Relations:
Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: mariekev@lewispr.com http://www.lewispr.com
Voor verdere algemene informatie kunt u contact opnemen met Bernadette van Beest van SPSS:
Tel: +31 (0)183 651 777
E-mail: bbeest@spss.com http://www.spss.nl
LEWIS - Global Public Relations
Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com