Digitaal Service Boekje voor alle Mazda modellen
(6/19/2006)
Het digitale service boekje, dat Mazda als eerste autofabrikant
invoerde in juni 2005 bij de introductie van de nieuwe Mazda5 en even
later bij de nieuwe Mazda MX-5, zal vanaf 1 juli dit jaar worden
toegepast bij alle modellen van Mazda op de Europese markt.
De extra efficiëntie in de werkplaats van de Mazda-dealer en het
gemak en de betrouwbaarheid van verschillende data bij de bezitters
van de Mazda5 en Mazda MX-5 hebben zowel dealers als eigenaren
overtuigd van het succes van het Digitale Service Boekje (DSB). Daarom
wordt het systeem nu toegepast voor alle modellen, zodat vanaf 1 juli
alle nieuwe eigenaren een betrouwbare digitale servicehistorie van hun
auto krijgen.
Het DSB van Mazda biedt alle dealers en erkend reparateurs van het
merk Mazda de mogelijkheid om via een centrale en beveiligde database
inzicht te krijgen in het onderhoud van de betreffende auto. Na een
onderhoudsbeurt worden de gegevens van de auto in het systeem
geactualiseerd. Wanneer de klant zijn auto weer in ontvangst neemt
krijgt hij tevens een complete uitdraai uit het serviceregister
overhandigd om al dan niet zelf te bewaren.
Het DSB van Mazda biedt de klant een aantal belangrijke voordelen ten
opzichte van het traditionele papieren serviceboekje:
* Uitgebreide servicetaken die in het verleden in de traditionele
serviceboekjes niet altijd zorgvuldig werden vastgelegd (zoals
bijvoorbeeld het bijvullen van de remolie of het vervangen van
bougies of van het filter van de automatische airconditioning),
kunnen nu gemakkelijk worden opgespoord. Tevens wordt dubbel werk
voorkomen, wat de klant weer extra kosten scheelt;
* Het zorgt voor een uiterst snelle controle van de
service-intervals;
* Op elk moment is er van de auto een betrouwbare en volledige
onderhoudshistorie voorhanden, wat tevens de restwaarde van de
auto verhoogt.
âOns Digitaal Service Boekje maakt het de eigenaren van een Mazda een
stuk makkelijkerâ aldus Herman Brouwer, Manager Technical Services van
de Mazda-importeur in Nederland. âIn feite stellen wij nu een compleet
digitale servicehistorie samen van iedere auto, die wij tevens
zorgvuldig voor de klant bewaren in een gecentraliseerd en beveiligd
systeem. Dit zorgt voor een optimalisering van de documentatie rond
het serviceproces van een bepaald model en brengt ons weer een stap
dichterbij ons doel: de beste zijn in Europa op het gebied van
klanttevredenheidâ.
BedrijfsautoRAI.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster
AutoRai