AutoRai

Digitaal Service Boekje voor alle Mazda modellen

(6/19/2006)
Het digitale service boekje, dat Mazda als eerste autofabrikant invoerde in juni 2005 bij de introductie van de nieuwe Mazda5 en even later bij de nieuwe Mazda MX-5, zal vanaf 1 juli dit jaar worden toegepast bij alle modellen van Mazda op de Europese markt. De extra efficiëntie in de werkplaats van de Mazda-dealer en het gemak en de betrouwbaarheid van verschillende data bij de bezitters van de Mazda5 en Mazda MX-5 hebben zowel dealers als eigenaren overtuigd van het succes van het Digitale Service Boekje (DSB). Daarom wordt het systeem nu toegepast voor alle modellen, zodat vanaf 1 juli alle nieuwe eigenaren een betrouwbare digitale servicehistorie van hun auto krijgen.

Het DSB van Mazda biedt alle dealers en erkend reparateurs van het merk Mazda de mogelijkheid om via een centrale en beveiligde database inzicht te krijgen in het onderhoud van de betreffende auto. Na een onderhoudsbeurt worden de gegevens van de auto in het systeem geactualiseerd. Wanneer de klant zijn auto weer in ontvangst neemt krijgt hij tevens een complete uitdraai uit het serviceregister overhandigd om al dan niet zelf te bewaren.

Het DSB van Mazda biedt de klant een aantal belangrijke voordelen ten opzichte van het traditionele papieren serviceboekje:
* Uitgebreide servicetaken die in het verleden in de traditionele serviceboekjes niet altijd zorgvuldig werden vastgelegd (zoals bijvoorbeeld het bijvullen van de remolie of het vervangen van bougies of van het filter van de automatische airconditioning), kunnen nu gemakkelijk worden opgespoord. Tevens wordt dubbel werk voorkomen, wat de klant weer extra kosten scheelt;
* Het zorgt voor een uiterst snelle controle van de service-intervals;

* Op elk moment is er van de auto een betrouwbare en volledige onderhoudshistorie voorhanden, wat tevens de restwaarde van de auto verhoogt.

âOns Digitaal Service Boekje maakt het de eigenaren van een Mazda een stuk makkelijkerâ aldus Herman Brouwer, Manager Technical Services van de Mazda-importeur in Nederland. âIn feite stellen wij nu een compleet digitale servicehistorie samen van iedere auto, die wij tevens zorgvuldig voor de klant bewaren in een gecentraliseerd en beveiligd systeem. Dit zorgt voor een optimalisering van de documentatie rond het serviceproces van een bepaald model en brengt ons weer een stap dichterbij ons doel: de beste zijn in Europa op het gebied van klanttevredenheidâ.

BedrijfsautoRAI.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster