Ingezonden persbericht
Persbericht - zondag 21 mei 2006
Nieuwe Garde maakt magazine in slechts 60 minuten
ROTTERDAM - Nieuwe Garde Rotterdam organiseert op zaterdag 17 juni 2006 in samenwerking met het treinblad 'Rails' het '60 Minute Magazine'. Ongeveer veertig jonge creatieven zullen meewerken aan de inmiddels derde editie van dit unieke blad. Hoewel het evenement een hele dag duurt, krijgt iedere deelnemer slechts 60 minuten de tijd om zijn inbreng aan het blad te geven. De deelnemers worden door Nieuwe Garde voor 50% geselecteerd naar aanleiding van hun ingezonden materiaal. De andere 50% van de plaatsen worden verloot. Op deze manier ontstaat er een mix van jong talent uit diverse creatieve disciplines. Op 17 juni zullen zij samen met bekende namen uit de creatieve wereld invulling geven aan het '60 Minute Magazine'. Het belangrijkste doel van 60 Minute Magazine is niet het maken van het magazine, maar juist het feit dat jonge creatieven uit diverse disciplines elkaar ontmoeten tijdens de creatie van dat magazine. Daarbij doen ze ook een aardige portie inspiratie op en doen ze ervaring op in hun vakgebieden. Daarnaast komen ze ook nog in contact met professionals en kunnen ze aan het einde van de dag hun portfolio flink aanvullen. 60 Minute Magazine zal plaatsvinden op het kantoor van PCM Uitgevers / NL10 te Rotterdam. Inschrijven voor de deelname aan 60 Minute Magazine op 17 juni kan op
De vorige editie van het '60 Minute Magazine' werd gerealiseerd op zaterdag 19 november 2005. Vanuit het redactiekantoor van Rails werd er ook binnen een uur een tijdschrift geproduceerd. Het '60 Minute Magazine' droeg toen het thema 'zand'. Met de medewerking van drukkerij TDS printmaildata was een gedrukt glossy magazine met vierenveertig pagina's het resultaat. Nieuwe Garde is een vrijwilligersnetwerk van en voor jonge creatieven waarbij de belangrijkste doelen zijn: netwerken, inspireren en ervaring opdoen. Het '60 Minute Magazine' is een van de projecten die Nieuwe Garde uitvoert om deze doelen te bereiken. Bij de productie van het '60 Minute Magazine' maakt Nieuwe Garde gebruik van de contacten die zij heeft opgebouwd in de verschillende creatieve disciplines.
Nieuwe Garde is op 21 april 2004 in Groningen gestart. Vanwege het succes in Groningen breidde de jonge stichting zich een jaar later uit naar Rotterdam. Nieuwe Garde Rotterdam won in 2005 de Opvallersprijs in de categorie kunst, cultuur en media.
Voor het laatste nieuws betreffende de derde editie van het '60 Minutes Magazine' en verkooppunten van de vorige editie kijk je op
Nieuwe Garde Rotterdam wordt ondersteund door Ontwikkelingsbedrijf Rotterdam en Economic Development Board Rotterdam (EDBR).
Voor meer informatie kunt u tijdens kantooruren contact opnemen met:
Nieuwe Garde, Bob Corporaal - per e-mail: