Hyundai staat synoniem voor hoge kwaliteit
(6/16/2006)
Hyundai is niet langer alleen een prijsvechter met aantrekkelijke
modellen. Hyundai staat nu definitief synoniem voor hoge kwaliteit en
betrouwbaarheid van zijn producten. Dat bewijst het
kwaliteitsonderzoek 2006 van J.D. Power and Associates, dat een
ijkpunt is voor de auto-industrie. Hyundai is volgens dit onderzoek op
het gebied van kwaliteit en betrouwbaarheid opgeklommen naar de derde
plaats op de ranglijst van beste automerken ter wereld.
De Hyundai Tucson is in dit onderzoek zelfs de beste in zijn klasse.
Ereplaatsen zijn er voor de Hyundai Sonata, de Hyundai Grandeur, de
Hyundai Coupé en de Hyundai Elantra. Ook de autofabrieken van Hyundai
worden in het onderzoek geroemd om hun kwaliteit en afleveringsniveau.
De J.D. Power and Associates 2006 Initial Quality Study (IQS3) is voor
de auto-industrie een van de belangrijkste kwaliteitsonderzoeken ter
wereld. In dit onderzoek worden nieuwe autoâs op 215 punten nauwgezet
aan kwaliteitsonderzoeken en betrouwbaarheidstests onderworpen.
Hyundai springt er in het laatste J.D. Power-onderzoek uit met een
eervolle derde plaats op de ranglijst van veertig grootste
automobielfabrikanten, na Porsche en Lexus, maar vóór Toyota. Vorig
jaar bezette Hyundai nog de tiende plaats, maar toen was er al wel een
ereplaats voor de nieuwe Hyundai Sonata.
Volgens Don Dees, Vice-President of Service van Hyundai Motor America,
bewijst de uitslag van het als zeer betrouwbaar bekendstaande J.D.
Power-consumentenonderzoek dat Hyundai op de goede weg is.
Don Dees: âWe zijn zeer blij met de voor Hyundai zo positieve uitslag
van het onderzoek. Het merk gaat met reuzensprongen vooruit. Onze
doelstelling is de eerste plaats. We zijn vooral ontzettend blij dat
we onze concurrent Toyota, dat toch altijd een ijzersterk imago heeft
op het gebied van kwaliteit en betrouwbaarheid, op de algemene
ranglijst hebben ingehaald. Hyundai wordt nu in een adem genoemd met
de topmerken. Onze inspanningen zijn hiermee beloond. Ik ben ervan
overtuigd dat dit onderzoek consumenten ertoe zal bewegen om eerder
voor Hyundai te kiezen.â
Hyundai heeft in 2000 een wereldwijd proces ingezet tot verbetering
van zijn producten. Dit kwaliteitsverbeteringproces heeft er tot
geleid dat consumenten meer vertrouwen kregen in Hyundai, wat weer tot
een sterke stijging van de verkoop tot gevolg had. Sinds het merk de
afgelopen jaren ook gekozen heeft voor meer Europese stijl, een
scherpe prijs én een hoge kwaliteit, heeft dit Hyundai vleugels
gegeven.
De Hyundai Group is momenteel met 3.715.095 eenheden het zesde
automerk ter wereld. In China, India, de Verenigde Staten en Rusland
boekt Hyundai een enorme progressie en in het door âthuismerkenâ
gedomineerde Europa is Hyundai al bijna het tweede Aziatische merk. In
Nederland is Hyundai de laatste vier jaar opgerukt via de 12e,10e, 9e
naar de thans 8e positie op de ranglijst van bestverkopende
automerken.
De uitslag van de J.D. Power and Associates 2006 Initial Quality Study
(IQS3) is:
Topposities merken
* 1. Porsche
* 2. Lexus
* 3. Hyundai
* 4. Toyota
* 5. Jaguar
Prijswinnaars per klasse
Compacte SUV's
* 1. Hyundai Tucson
* 2. Honda CR-V
* 3. Nissan Xterra
Compacte Auto's
* 1. Toyota Corolla
* 2. Hyundai Elantra
* 3. Honda Civic
Compacte sportieve auto's
* 1. Mazda MX-5
* 2. Hyundai Coupé
* 3. Scion Tc
Middenklasseauto's
* 1. Toyota Camry
* 2. Honda Accord
* 3. Hyundai Sonata
Grote auto's
* 1. Pontiac Grand Prix
* 2. Hyundai Grandeur
* 3. Nissan Maxima
BedrijfsautoRAI.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster
AutoRai