Chatfone b.v.

Innovatief stedelijk chatnetwerk start in Groningen

Groningen, 7 juni 2006.

Iemand wil informatie over het aanbouwen van een nieuwe garage. Met een muisklik start hij een chatsessie met een gemeenteambtenaar via www.stadnet.nl. Voor de beantwoording van enkele vragen moet hij echter ook bij de provincie zijn. De ambtenaar schakelt het gesprek daarom soepel door. De website bezoeker wordt direct geholpen in één chatsessie, door twee organisaties. Vanaf deze zomer kan het via Stadnet!

In Groningen wordt vrijdag 16 juni 2006 door burgemeester Jacques Wallage het startsein gegeven voor een stedelijk chatnetwerk: Het Stadnet. Dit is een wijdvertakt chatnetwerk op basis van de chatfone. Binnen dit netwerk gaan ruim 50 organisaties en politieke partijen snel en efficiënt met klanten én met elkaar communiceren. Uniek hierbij is: Elke organisatie kan een vraag intern of extern doorschakelen. Handig als de vraag ergens anders beter op zijn plaats is.

Online chatgids
Door gebruik te maken van de mogelijkheden van de chatfone wordt de publieke communicatie in de stad Groningen flink verbeterd. Het Stadnet is het best te vergelijken met een online chatgids. Elke chattende organisatie kan hier probleemloos worden gevonden. Via www.stadnet.nl/groningen kan straks direct een chat worden gestart. Bent u met uw vraag niet aan het juiste adres, dan schakelt de medewerker het gesprek gemakkelijk door. De één-loket-gedachte in optima forma.

Laagdrempelig contact
De populariteit van de chatfone is eenvoudig verklaard. Naast laagdrempelig en snel online contact tussen organisaties en burgers, faciliteert het eveneens een nauwe samenwerking tussen de organisaties onderling. Bovendien werkt de chatfone vele malen voordeliger en efficiënter dan bijvoorbeeld balie,- telefoon of mailafhandeling.