Ingezonden persbericht
EMS 2006 bevestigt de positie van CNN als leidende internationale nieuwszender
CNN tevens favoriet bij combinatie TV/Internet
Het jaarlijkse onafhankelijke EMS (European Media & Marketing Survey) heeft in 2006 wederom de leidende positie van CNN als internationale nieuwszender bevestigd.
Daarnaast gaat CNN aan kop bij de combinatie van traditionele (TV) en nieuwe media (internet/website) met een maandelijks bereik van 37.9% en bij de EMS Select Audience zelfs met 49.9%.
"CNN is al enige tijd bezig om haar aanbod diverser te maken en het is goed om te zien dat we succesvol zijn in het tegemoet komen aan de wensen van het publiek, dat haar mediagedrag voortdurend verandert," aldus Chris Cramer, Managing Director CNN International. "We blijven streven naar flexibiliteit door gebruikmaking van technologie die ons in staat stelt om ons publiek te informeren over het nieuws, op elk moment, op elke plaats in de wereld."
CNN blijft ook de eerste keus nieuwszender voor opinieleiders, zakenreizigers, internationale besluitvormers, topmanagers en financiële beslissers, met een belangrijke voorsprong op de meest nabije concurrent in alle categorieën.
De laatste bevindingen van het onderzoek, dat uitgevoerd is door Bureau Interview*NSS, onthullen dat CNN de marktleiderspositie behoudt, zowel in EMS als in EMS Select voor wat betreft, dagelijks, wekelijks en maandelijks bereik. CNN's bereik is resp. 5.2%, 19.2% en 35.2% (Euronews 4.9%, 17.9%, 30.0%, BBC World 2.7%, 11.9%, 24.4%.) in EMS en 6.9%, 25.3%, en 46.7% in EMS Select (Euronews 5.5%, 19.6%, 33.5%, BBC World 3.8%, 16.2%, 33.5%.)
De EMS resultaten volgen op de uitkomsten van vier andere onafhankelijke onderzoeken in de wereld waarbij de marktleiderspositie van CNN als internationale nieuwszender eveneens werd bevestigd. (GCMS 2006, TGI Latina W 1 & II 2005, PAX Asia Pacific Q1 - 4 2005, PAX Middle East 2006).
EMS
EMS is het European Media & Marketing Survey dat twee keer per jaar wordt uitgevoerd door het Nederlandse onderzoeksbureau INTERVIEW*NSS in 16 Europese landen. EMS is een onderzoek naar mediaconsumptie en lifestyles onder de kostwinners in de 20% meest verdienende huishoudens. De EMS populatie bestaat uit 39.450.000 volwassenen van 21 jaar en ouder.
EMS Select
EMS Select onderzoekt de top 3% van de Europese populatie die bestaat uit volwassenen van 21 jaar en ouder, 8.018.000 mensen die tenminste voldoen aan één van de volgende criteria: top managers; frequente luchtreizigers (meer dan 6 internationale zakenvluchten per jaar); veelverdieners met een bruto inkomen van (meer dan) 80.000 euro per jaar. Het onderzoek is in dezelfde landen uitgevoerd als het EMS onderzoek in dezelfde periode.
Het veldwerk voor EMS 2006 besloeg de periode van januari tot december 2005.
---
Noot voor de redactie (