Comscore networks
YAHOO! FIFA Worldcup-Site trekt op de openingsdag meer dan 5 miljoen bezoekers wereldwijd
RESTON, Virginia, June 15 /PRNewswire/ --
comScore Networks, leider in digitale mediametingen, heeft vandaag een analyse gemaakt
van het aantal mensen dat op de openingsdag van het FIFA-toernooi om het
wereldkampioenschap voetbal de officiële worldcup-site heeft bezocht. De
officiële worldcup-site, die gehost wordt door Yahoo! op
Fifaworldcup.yahoo.com , trok op vrijdag 9 juni, de openingsdag van het toernooi,
meer dan 5 miljoen bezoekers wereldwijd. Gedurende het openingsweekend tot en met zondag
11 juni bleef de site druk bezocht, met dagelijks gemiddeld meer dan 4,4 miljoen
bezoekers. Bovendien onthulde comScore dat de site meer dan 400.000 videostreams te
verwerken kreeg op de openingsdag en gemiddeld ongeveer 375.000 streams per dag tijdens
het weekend.
Het meertalige format van de site bleek gunstig voor het aantrekken van een wereldwijd
publiek. comScore ontdekte dat 57 procent van de bezochte pagina's tijdens het
openingsweekend uit de Engelse taalsectie van de site kwamen. Van de overige talen bleek
de Spaanse sectie het populairste, 14 procent van de bezochte pagina's. Dit komt uit op
een gemiddelde van meer dan 20 miljoen bezochte pagina's per dag. De Aziatische
taalcontent deed het ook goed met 6 procent van de bezochte pagina's in het Japans, 3
procent in het Chinees en slechts 1 procent in het Koreaans, gezamenlijk goed voor meer
dan 18 miljoen bezochte pagina's per dag.
Het online verslag van de BBC op de openingsdagen van het toernooi bleken ook populair
te zijn. Op de eerste dag ontving de BBC worldcup-site meer dan 1 miljoen bezoekers
wereldwijd, inclusief meer dan 450.000 van de internetgebruikers in het Verenigd
Koninkrijk.
Over comScore Networks
comScore Networks levert een ongeëvenaard inzicht in consumentengedrag. Deze
kennis is gebaseerd op een grote, mondiale dwarsdoorsnede van meer dan 2 miljoen
consumenten die comScore nadrukkelijke toestemming hebben gegeven hun persoonlijke zoek-
en koopgedrag, zowel online als offline, vast te leggen. De panelleden van comScore nemen
bovendien ook deel aan onderzoeken die hun gedrag en intenties vastleggen en integreren.
Met behulp van eigen technologie meet comScore wat belangrijk is over een breed spectrum
van gedragingen. De adviseurs van comScore gebruiken deze diepgaande kennis over klanten
en concurrenten om hun cliënten te helpen bij het bepalen van goede
marketingstrategieën en -tactieken die een superieur rendement opleveren. Mondiale
leiders, zoals AOL, Microsoft, Yahoo!, Verizon, Best Buy,The Newspaper Association of
America, Tribune Interactive, ESPN, Fox Sports, Nestle, MBNA, Universal McCann, the
United States Postal Service, Merck en Expedia, maken gebruik van de diensten van
comScore. Voor meer informatie kunt u terecht op www.comscore.com .
Website: www.comscore.com
Fifaworldcup.yahoo.com
Arnold zegt: ANP perssupport, index
Titelbalk gaf: ANP Pers Support