Arnold zegt: ANP perssupport, index Titelbalk gaf: ANP Pers Support

Comscore networks

YAHOO! FIFA Worldcup-Site trekt op de openingsdag meer dan 5 miljoen bezoekers wereldwijd

RESTON, Virginia, June 15 /PRNewswire/ --

comScore Networks, leider in digitale mediametingen, heeft vandaag een analyse gemaakt van het aantal mensen dat op de openingsdag van het FIFA-toernooi om het wereldkampioenschap voetbal de officiële worldcup-site heeft bezocht. De officiële worldcup-site, die gehost wordt door Yahoo! op Fifaworldcup.yahoo.com , trok op vrijdag 9 juni, de openingsdag van het toernooi, meer dan 5 miljoen bezoekers wereldwijd. Gedurende het openingsweekend tot en met zondag 11 juni bleef de site druk bezocht, met dagelijks gemiddeld meer dan 4,4 miljoen bezoekers. Bovendien onthulde comScore dat de site meer dan 400.000 videostreams te verwerken kreeg op de openingsdag en gemiddeld ongeveer 375.000 streams per dag tijdens het weekend.

Het meertalige format van de site bleek gunstig voor het aantrekken van een wereldwijd publiek. comScore ontdekte dat 57 procent van de bezochte pagina's tijdens het openingsweekend uit de Engelse taalsectie van de site kwamen. Van de overige talen bleek de Spaanse sectie het populairste, 14 procent van de bezochte pagina's. Dit komt uit op een gemiddelde van meer dan 20 miljoen bezochte pagina's per dag. De Aziatische taalcontent deed het ook goed met 6 procent van de bezochte pagina's in het Japans, 3 procent in het Chinees en slechts 1 procent in het Koreaans, gezamenlijk goed voor meer dan 18 miljoen bezochte pagina's per dag.

Het online verslag van de BBC op de openingsdagen van het toernooi bleken ook populair te zijn. Op de eerste dag ontving de BBC worldcup-site meer dan 1 miljoen bezoekers wereldwijd, inclusief meer dan 450.000 van de internetgebruikers in het Verenigd Koninkrijk.

Over comScore Networks

comScore Networks levert een ongeëvenaard inzicht in consumentengedrag. Deze kennis is gebaseerd op een grote, mondiale dwarsdoorsnede van meer dan 2 miljoen consumenten die comScore nadrukkelijke toestemming hebben gegeven hun persoonlijke zoek- en koopgedrag, zowel online als offline, vast te leggen. De panelleden van comScore nemen bovendien ook deel aan onderzoeken die hun gedrag en intenties vastleggen en integreren. Met behulp van eigen technologie meet comScore wat belangrijk is over een breed spectrum van gedragingen. De adviseurs van comScore gebruiken deze diepgaande kennis over klanten en concurrenten om hun cliënten te helpen bij het bepalen van goede marketingstrategieën en -tactieken die een superieur rendement opleveren. Mondiale leiders, zoals AOL, Microsoft, Yahoo!, Verizon, Best Buy,The Newspaper Association of America, Tribune Interactive, ESPN, Fox Sports, Nestle, MBNA, Universal McCann, the United States Postal Service, Merck en Expedia, maken gebruik van de diensten van comScore. Voor meer informatie kunt u terecht op www.comscore.com .

Website: www.comscore.com
Fifaworldcup.yahoo.com