Ingezonden persbericht


Experian tekent met TPG Post voor Verhuisinformatie

Den Haag, 15 juni 2006 -- Consumenteninformatiebureau Experian beschikt nu ook over de database met de TPG Post Verhuisberichten. Hiertoe tekenden TPG Post en Experian in Den Haag een rechtstreeks contract. Experian kan met deze uitbreiding haar opdrachtgevers voortaan direct en snel voorzien van de meest actuele consumentenadressen in Nederland.

De TPG Post database bevat alle adresmutaties van particuliere huishoudens die bij verhuizingen aan TPG Post worden doorgegeven. Hierdoor kunnen TPG Post poststukken die zijn geadresseerd aan het oude adres van een consument worden doorgestuurd naar het nieuwe adres.

Experian Intact
Eén van de Experian-producten waarin Experian de TPG Post Verhuisberichten zal gebruiken is de veelgebruikte online data opschoonservice Experian Intact. Met behulp van Intact kunnen klanten van Experian hun adressenbestanden op ieder gewenst moment opschonen en verrijken via een beveiligde internetverbinding. Hiervoor beschikte het systeem al over een aantal unieke en actuele referentiebestanden, waaronder het Experian verhuisbestand, het KPN vaste telefoonbestand en het nationale overledenenregister van Stichting Infofilter.

Prospecteeracties
Een service die Experian haar opdrachtgevers daarnaast ook kan bieden is de directe levering van verhuismutaties, die bijvoorbeeld voor prospecteeracties kunnen worden ingezet. Met behulp van de TPG Post Verhuisberichten kunnen mailings heel gericht gestuurd worden naar adressen waar zojuist nieuwe mensen zijn komen wonen. Dit is vooral aantrekkelijk voor onder andere fabrikanten en leveranciers van met name kabel-, internet-, of energie-diensten, doe-het-zelfproducten of op het gebied van woningdecoratie en tuinbenodigdheden.

Minder waste
"Wij zijn erg blij dat TPG Post ons kan helpen met het verbeteren van onze datakwaliteit", vertelt Senior Manager Marketing Services Pieter Stroop van Experian Nederland. "Dankzij hun unieke database vergroten wij de kracht van Experian andermaal. Doordat onze opdrachtgevers hun bestanden effectiever kunnen opschonen, en prospecteeradressen kunnen inkopen, kunnen zij hun marketingacties veel doelmatiger voeren met als resultaat minder waste."

"Wij op onze beurt zijn Experian graag van dienst", voegt directeur consumentenmarkt Roy Rempe van TPG Post hieraan toe. "Het is ook in het belang van onze klanten dat de post op het juiste moment op het juiste adres komt. Consumenten vinden het natuurlijk vervelend als hun post na de verhuizing niet op het nieuwe adres aankomt."

Voor een foto van de contractondertekening: http://www.persinfo.nl/upload/1150185337

Over TPG Post
TPG Post verwerkt dagelijks 17 miljoen poststukken met meer dan 7 miljoen bestemmingen in Nederland. Het bedrijf verbreedt daarnaast zijn horizon internationaal door middel van acquisities in Europa en Azië. Van groeiend belang zijn diensten die elektronische data omzetten in fysieke post. TPG Post is in de eerste plaats actief op het gebied van post: collectie, sortering, transport en aflevering van brieven en pakketten. Daarnaast is de onderneming gespecialiseerd in data- en documentdiensten, direct mail, e-commerce en internationale post. TPG Post heeft meer dan 65.000 mensen in dienst. De omzet in 2005 bedroeg ¤ 3.9 miljard.

Over Experian
Experian Nederland maakt onderdeel uit van Experian, een wereldwijd marktleider op het gebied van informatievoorziening aan organisaties en consumenten.

Experian levert informatie, analyses, besluitvormingsproducten en processing services. Door gebruik te maken van onze uitgebreide kennis van personen, markten en economieën, kunnen wij organisaties bijstaan in het vinden, ontwikkelen en beheren van klantenrelaties teneinde hun bedrijf winstgevender te maken.

Daarnaast kunnen consumenten in veel landen direct gebruiken maken van de diensten van Experian. Met deze diensten worden consumenten in staat gesteld hun persoonlijke informatie te beheren en te bewaken. Daarmee kunnen ze controle houden over hun financiële huishouding en voordelige financiële beslissingen nemen.

Experian werkt met cliënten in uiteenlopende bedrijfstakken, waaronder financiële diensten, telecommunicatie, gezondheidszorg, verzekeringen, detailhandel en postorder, automobielbranche, productie, vrije tijd, nutsbedrijven, e-commerce, projectontwikkelaars, vastgoedbedrijven en overheid. Experian maakt onderdeel uit van GUS plc en heeft hoofdkantoren in Nottingham (UK) en Costa Mesa, Californië (USA). Experians 12.500 medewerkers in 28 landen ondersteunen cliënten in meer dan 60 landen. De jaaromzet bedraagt meer dan 2,5 miljard Euro. Meer informatie is te vinden op onze website www.experian.nl

Het woord 'Experian' is een geregistreerd handelsmerk in de EU en andere landen en is eigendom van Experian Ltd en/of haar dochterondernemingen.