TPG Post: 'Er is post ' naar zeven miljoen huishoudens
Tpg post
'Er is Post' van TPG Post informeert zeven miljoen
huishoudens over ontwikkelingen op de postmarkt
DEN HAAG - Morgen valt bij zeven miljoen huishoudens in Nederland de uitgave 'Er is Post'
van TPG Post op de deurmat. TPG Post wil op deze wijze haar klanten informeren over
nieuwe ontwikkelingen op de postmarkt. Uit onderzoek blijkt dat Nederlanders openstaan
voor een dergelijke wijze van communiceren door TPG Post.
De postmarkt is volop in beweging: liberalisering van de postmarkt in Nederland en andere
Europese landen, de toetreding van concurrenten en de opkomst van nieuwe media. TPG Post
vindt het belangrijk om al haar klanten regelmatig over deze veranderingen inhoudelijk te
informeren.
Nederlanders staan positief tegen deze vorm van communicatie. Dit bleek uit een
testmailing die in de maand maart werd gehouden onder 34.000 huishoudens. Het overgrote
merendeel van de deelnemers aan de test (75 procent) gaf aan het te waarderen om op deze
wijze periodiek geïnformeerd te worden. Daarnaast gaf men ook aan vooral
geïnteresseerd te zijn in informatie over de kwaliteit van postbezorging van TPG
Post, in nieuwe producten en diensten en in informatie over vestigingen.
Volgens Harry Koorstra, managing director van TPG Post, ligt communicatie op deze wijze
met zeven miljoen huishoudens voor de hand. 'Er gebeurt momenteel ontzettend veel op ons
terrein en in onze markten. We zouden massamediale campagnes kunnen inzetten om onze
klanten te informeren over alle ontwikkelingen en veranderingen. Dat is enerzijds een
zeer kostbare oplossing. Anderzijds is de effectiviteit van communicatie via post erg
hoog. Bovendien is post nu eenmaal iets waar we goed in zijn.'
Over TPG Post
TPG Post verwerkt dagelijks 17 miljoen poststukken met meer dan 7 miljoen bestemmingen in
Nederland. Het bedrijf verbreedt daarnaast zijn horizon internationaal door middel van
acquisities in Europa en Azië. Van groeiend belang zijn diensten die elektronische
data omzetten in fysieke post. TPG Post is in de eerste plaats actief op het gebied van
post: collectie, sortering, transport en aflevering van brieven en pakketten. Daarnaast
is de onderneming gespecialiseerd in data- en documentdiensten, direct mail, e-commerce
en internationale post. TPG Post heeft bijna 60.000 mensen in dienst. De omzet in 2005
bedroeg 3.900 miljoen euro.