Mazda

15-6-2006

Vier Mazda-dealers winnen klanttevredenheidstrofee

Vier Mazda-dealers zijn winnaar geworden van de MSI-Awards 2005. Deze jaarlijkse trofee op het gebied van klanttevredenheid werd uitgereikt aan Autobedrijf Nico Bruggink uit Borculo, Autobedrijf D.H. Winkelhorst uit Winterswijk, Autobedrijf Hartgerink en Klomp uit Hoofddorp en Autobedrijf Hans Kolenaar uit Enschede en werd overhandigd door de Managing Director van Auto Palace de Binckhorst (Mazda-importeur voor Nederland), Niek Hertsenberg. De MSI Awards worden elk jaar uitgereikt in vier verschillende categorieën (op basis van de bedrijfsgrootte en geografische ligging) en bewijzen dat het betreffende dealerbedrijf tot de absolute top behoort op het gebied van klanttevredenheid.

MSI (Mazda Satisfaction Index) is door Mazda Motor Corporation in Japan ontwikkeld om de Mazda-dealers, met behulp van de verkoop- en service-ervaringen van alle Mazda-dealers en hun medewerkers, van waardevolle informatie te voorzien over hun klanten en wordt in heel Europa uitgevoerd. MSI is echter veel meer dan een programma dat alleen de klanttevredenheid meet. Het biedt nauwkeurige en tijdige informatie over de mening van klanten en over het serviceniveau van de dealer, alsmede informatie over de plannen van klanten om weer een aankoop te doen. De onderzoeksmethode is ontworpen om de verschillen tussen de verwachtingen van klanten en de service die zij daadwerkelijk ontvangen te onderkennen.

Vanaf 1992 hebben klanten maandelijks een mailing ontvangen met vragenlijsten. De resultaten daarvan worden geanalyseerd en samengevoegd met dealerrapportages en ieder kwartaal aan de dealerdirecties gecommuniceerd. Voor de vragenlijst op het gebied van verkoop werden klanten benaderd die de maand daarvoor een nieuwe Mazda hadden gekocht. Serviceklanten kregen 25 maanden na aankoop van hun nieuwe Mazda een vragenlijst toegestuurd.

Fotobijschrift: Van links naar rechts: N. Hertsenberg (Managing Director Auto Palace - de Binckhorst BV), G.H. Driessen (Autobedrijf D.H. Winkelhorst), N. Bruggink (Autobedrijf Nico Bruggink BV), R. Klomp (Autobedrijf Hartgerink en Klomp BV), H. Kolenaar (Autobedrijf Hans Kolenaar BV) en L. Niemans (Manager Customer Satisfaction Auto Palace - de Binckhorst BV).