15-6-2006
Vier Mazda-dealers winnen klanttevredenheidstrofee
Vier Mazda-dealers zijn winnaar geworden van de MSI-Awards 2005. Deze
jaarlijkse trofee op het gebied van klanttevredenheid werd uitgereikt
aan Autobedrijf Nico Bruggink uit Borculo, Autobedrijf D.H.
Winkelhorst uit Winterswijk, Autobedrijf Hartgerink en Klomp uit
Hoofddorp en Autobedrijf Hans Kolenaar uit Enschede en werd
overhandigd door de Managing Director van Auto Palace de Binckhorst
(Mazda-importeur voor Nederland), Niek Hertsenberg. De MSI Awards
worden elk jaar uitgereikt in vier verschillende categorieën (op basis
van de bedrijfsgrootte en geografische ligging) en bewijzen dat het
betreffende dealerbedrijf tot de absolute top behoort op het gebied
van klanttevredenheid.
MSI (Mazda Satisfaction Index) is door Mazda Motor Corporation in
Japan ontwikkeld om de Mazda-dealers, met behulp van de verkoop- en
service-ervaringen van alle Mazda-dealers en hun medewerkers, van
waardevolle informatie te voorzien over hun klanten en wordt in heel
Europa uitgevoerd. MSI is echter veel meer dan een programma dat
alleen de klanttevredenheid meet. Het biedt nauwkeurige en tijdige
informatie over de mening van klanten en over het serviceniveau van de
dealer, alsmede informatie over de plannen van klanten om weer een
aankoop te doen. De onderzoeksmethode is ontworpen om de verschillen
tussen de verwachtingen van klanten en de service die zij
daadwerkelijk ontvangen te onderkennen.
Vanaf 1992 hebben klanten maandelijks een mailing ontvangen met
vragenlijsten. De resultaten daarvan worden geanalyseerd en
samengevoegd met dealerrapportages en ieder kwartaal aan de
dealerdirecties gecommuniceerd. Voor de vragenlijst op het gebied van
verkoop werden klanten benaderd die de maand daarvoor een nieuwe Mazda
hadden gekocht. Serviceklanten kregen 25 maanden na aankoop van hun
nieuwe Mazda een vragenlijst toegestuurd.
Fotobijschrift: Van links naar rechts: N. Hertsenberg (Managing
Director Auto Palace - de Binckhorst BV), G.H. Driessen (Autobedrijf
D.H. Winkelhorst), N. Bruggink (Autobedrijf Nico Bruggink BV), R.
Klomp (Autobedrijf Hartgerink en Klomp BV), H. Kolenaar (Autobedrijf
Hans Kolenaar BV) en L. Niemans (Manager Customer Satisfaction Auto
Palace - de Binckhorst BV).
Mazda