Vrouwen vluchten naar internet tijdens WK voetbal

Tapps

Vrouwen vluchten naar internet tijdens WK voetbal

Dit is een origineel persbericht.

Amsterdam - Vrouwelijke televisiekijkers maken massaal gebruik van internet tijdens het WK voetbal. Terwijl hun partner naar de tv kijkt, chatten en surfen de vrouwen op internet of zoeken naar koopjes op Marktplaats.nl. Ook e-mailen en het spelen van spelletjes zijn populair.

Dat blijkt uit online onderzoek van e-mailmarketingbureau TAPPS in opdracht van media adviesbureau Universal Media. 1.200 vrouwen in de leeftijdscategorie 20-60 jaar hebben per e-mail meegedaan aan de enquête. De respondenten zijn afkomstig van de bestanden van SBS 6, NET 5, Veronica, Talpa en Sky Radio 101 FM.

Uit het onderzoek van TAPPS blijkt dat 60 procent van de vrouwelijke tv-kijkers (vrijwel) niet geïnteresseerd is in het WK. Ruim 16 procent van alle respondenten geeft aan het WK helemaal niet te gaan kijken. Opvallend is dat bijna de helft van de vrouwen die (vrijwel) niet WK geïnteresseerd is een partner heeft die elke wedstrijd wil zien. Dat hoeft niet altijd op ruzie uit te lopen. Want 18 procent van de vrouwen geeft aan gewoon mee te kijken. Slechts 3 procent van deze vrouwen zegt te proberen de partner van het WK af te houden, voornamelijk door te zappen.
Vrouwen die (vrijwel) niet in het WK geïnteresseerd zijn geven massaal aan meer internet te gaan gebruiken tijdens het WK. Van deze groep geeft 16 procent aan meer MSN Messenger te gaan gebruiken tijdens de WK wedstrijden, of gaat e-mailen, gebruikt meer Marktplaats.nl, meer online spellen, of gaat meer muziek downloaden. Als het om tv kijken gaat geven de vrouwen aan meer naar RTL4, NET5 en naar SBS6 te zullen kijken. Bijna 20 procent geeft aan meer dan gemiddeld tijdschriften te lezen; naast hun eigen lijfblad verwachten zij deze maand ook een extra titel te lezen. Van de vrouwen die aangeven een extra bezoek aan de bioscoop te brengen, heeft iets meer dan de helft de film al in gedachten: de Da Vinci Code en Poseidon zijn het meest populair, gevolgd door X-men 3.

TAPPS is een gespecialiseerd e-mailmarketing bureau op het gebied van online zakelijke en consumenteninformatie. TAPPS verhuurt en verrijkt
e-mailadressen waarbij de ontvangers vooraf zelf actief toestemming hebben gegeven voor het ontvangen van commerciële informatie (opt-in). Op dit moment beschikt TAPPS over ruim 4 miljoen zakelijke en e-mail adressen van consumenten en heeft daarmee het grootste bereik in Nederland.

Universal Media is een Communicatie adviesbureau dat met de best getalenteerde groep professionals voor haar opdrachtgevers het meest doelgericht en innovatief marketing communicatie vraagstukken oplost.

-einde bericht-


Noot voor de redactie (