Bollywood in de polder: RTL Video breidt filmaanbod uitt met Indiase
topfilms
Drama, avontuur en entertainment uit Film City
Voor velen geldt Hollywood als het mekka van de mondiale
filmindustrie. De echte filmliefhebber weet echter dat Mekka niet in
het westen, maar in het oosten ligt. Per slot van rekening is de
Indiase filmindustrie de grootste ter wereld. Elk jaar worden er zon
negenhonderd speelfilms geproduceerd in het in Mumbai gelegen Film
City. Deze zogenaamde Bollywood-films zitten boordevol emotie en
brengen een bijzondere mix van drama, comedy, zang, dans, actie en
romantiek.
Vanaf donderdag 15 juni breidt RTL Video haar assortiment uit met
tientallen toonaangevende Bollywood-films. De online videotheek van
RTL Nederland heeft hiertoe een overeenkomst gesloten met Eros, de
grootste Indiase distributie- en productiemaatschappij. Dankzij deze
exclusieve overeenkomst biedt RTL Video filmliefhebbers nu het meest
aansprekende en uitgebreide video on demand-pakket van Nederland.
Directeur RTL Interactief Peter Op de Beek is zeer te spreken over
zijn nieuwste aanwinst: Ik ben ervan overtuigd dat ons
Bollywood-pakket niet alleen de liefhebber van Indiase film maar een
zeer breed publiek aanspreekt. Bollywood biedt voor elk wat wils. Dat
blijkt wel uit de enorme vlucht die het in Duitsland heeft genomen.
Daar is Bollywood inmiddels mainstream geworden en ik hoop dat
Nederland dit voorbeeld volgt.
Sinds het ontstaan van de Indiase filmindustrie ruim een eeuw geleden
zijn er al bijna 30.000 films geproduceerd en daarmee laat Bollywood
in aantallen de concurrentie ver achter zich. De films zijn in
Nederland echter slechts mondjesmaat te zien, want het ontbrak tot op
heden aan een goed distributienetwerk. Dankzij de overeenkomst tussen
RTL Video en Eros komt daar vanaf donderdag 15 juni verandering in en
beleven wereldsterren als Aishwarya Rai (te zien in de film Devdas),
Abhishek Bachchan (Kuch na kaho), Vivek Oberoi (Dum), Amitabh Bachchan
(Ek Ajnabee), Manisha Koirala, Preity Zinta en Shah Rukh Khan hun
Nederlandse online première. Vooral Bachchan, die ook wel Big B wordt
genoemd, wordt verafgood door zijn fans die hem zien als de God van
Bollywood.
Iedereen die vanaf donderdag 15 juni een Bollywood-film bekijkt via
www.rtlvideo.nl kan meedoen aan een prijsvraag met als hoofdprijs een
reis voor twee personen naar het Indiase Mumbai en een bezoek aan de
Bollywood-studios in Film City. Bollywood-maand bij RTL Video: Dekhna
Zahroor!*
De interactieve dienst RTL Video stelt mensen in de gelegenheid om op
een laagdrempelige, toegankelijke en kwalitatief hoogwaardige manier
zelf te bepalen wanneer ze een film of serie naar keuze bekijken. Via
www.rtlvideo.nl kan men op elk moment van de dag genieten van talloze
aansprekende titels, zonder daarvoor de deur uit te hoeven. Nadat de
kijker op de website een keuze heeft gemaakt uit het gevarieerde
aanbod, kan hij of zij zonder zich te registreren met een simpel en
goedkoop telefoontje (2,60 euro per film en 1,30 euro per aflevering
van een serie) de dienst activeren.
*Dekhna Zahroor is hindoestaans voor zeker kijken.
---
-------------------------------------
Noot aan de redactie: voor meer informatie en/of interviews met Peter
op de Beek kunt u contact opnemen met Raj Bahoran of Jasper Teijsse,
persdienst RTL Nederland via tel. (035) 6718933 of
jasper.teijsse@rtl.nl.
© 2006 RTL Nederland / IP