RTL Group

Bollywood in de polder: RTL Video breidt filmaanbod uitt met Indiase topfilms
Drama, avontuur en entertainment uit Film City
Voor velen geldt Hollywood als het mekka van de mondiale filmindustrie. De echte filmliefhebber weet echter dat Mekka niet in het westen, maar in het oosten ligt. Per slot van rekening is de Indiase filmindustrie de grootste ter wereld. Elk jaar worden er zon negenhonderd speelfilms geproduceerd in het in Mumbai gelegen Film City. Deze zogenaamde Bollywood-films zitten boordevol emotie en brengen een bijzondere mix van drama, comedy, zang, dans, actie en romantiek.

Vanaf donderdag 15 juni breidt RTL Video haar assortiment uit met tientallen toonaangevende Bollywood-films. De online videotheek van RTL Nederland heeft hiertoe een overeenkomst gesloten met Eros, de grootste Indiase distributie- en productiemaatschappij. Dankzij deze exclusieve overeenkomst biedt RTL Video filmliefhebbers nu het meest aansprekende en uitgebreide video on demand-pakket van Nederland.

Directeur RTL Interactief Peter Op de Beek is zeer te spreken over zijn nieuwste aanwinst: Ik ben ervan overtuigd dat ons Bollywood-pakket niet alleen de liefhebber van Indiase film maar een zeer breed publiek aanspreekt. Bollywood biedt voor elk wat wils. Dat blijkt wel uit de enorme vlucht die het in Duitsland heeft genomen. Daar is Bollywood inmiddels mainstream geworden en ik hoop dat Nederland dit voorbeeld volgt.

Sinds het ontstaan van de Indiase filmindustrie ruim een eeuw geleden zijn er al bijna 30.000 films geproduceerd en daarmee laat Bollywood in aantallen de concurrentie ver achter zich. De films zijn in Nederland echter slechts mondjesmaat te zien, want het ontbrak tot op heden aan een goed distributienetwerk. Dankzij de overeenkomst tussen RTL Video en Eros komt daar vanaf donderdag 15 juni verandering in en beleven wereldsterren als Aishwarya Rai (te zien in de film Devdas), Abhishek Bachchan (Kuch na kaho), Vivek Oberoi (Dum), Amitabh Bachchan (Ek Ajnabee), Manisha Koirala, Preity Zinta en Shah Rukh Khan hun Nederlandse online première. Vooral Bachchan, die ook wel Big B wordt genoemd, wordt verafgood door zijn fans die hem zien als de God van Bollywood.

Iedereen die vanaf donderdag 15 juni een Bollywood-film bekijkt via www.rtlvideo.nl kan meedoen aan een prijsvraag met als hoofdprijs een reis voor twee personen naar het Indiase Mumbai en een bezoek aan de Bollywood-studios in Film City. Bollywood-maand bij RTL Video: Dekhna Zahroor!*

De interactieve dienst RTL Video stelt mensen in de gelegenheid om op een laagdrempelige, toegankelijke en kwalitatief hoogwaardige manier zelf te bepalen wanneer ze een film of serie naar keuze bekijken. Via www.rtlvideo.nl kan men op elk moment van de dag genieten van talloze aansprekende titels, zonder daarvoor de deur uit te hoeven. Nadat de kijker op de website een keuze heeft gemaakt uit het gevarieerde aanbod, kan hij of zij zonder zich te registreren met een simpel en goedkoop telefoontje (2,60 euro per film en 1,30 euro per aflevering van een serie) de dienst activeren.


*Dekhna Zahroor is hindoestaans voor zeker kijken.


---

-------------------------------------
Noot aan de redactie: voor meer informatie en/of interviews met Peter op de Beek kunt u contact opnemen met Raj Bahoran of Jasper Teijsse, persdienst RTL Nederland via tel. (035) 6718933 of jasper.teijsse@rtl.nl.

© 2006 RTL Nederland / IP