Gemeente Wieringen

PUBLICATIE WIERINGER COURANT VRIJDAG 2 JUNI 2006

BOUWEN EN WONEN

A. Ontvangen aanvragen bouwvergunning ontvangen 24 mei 2006:
- het veranderen van de gevels van de brandstofopslag op het perceel Poelweg 21 (reguliere bouwvergunning); ontvangen 29 mei 2006:
- het veranderen van gevels van de woning op het perceel Burg. L.C. Kolffsingel 21 (lichte bouwvergunning); ontvangen 31 mei 2006:
- het veranderen van de gevels van de woningen op de percelen Hoge Gest 1 t/m 5 en 21 t/m 26 (lichte bouwvergunning).

B. Verleende bouwvergunning verzonden 2 juni 2006:
- het vernieuwen / vervangen van een hekwerk en het oprichten van een nieuw hekwerk op de Afsluitdijk nabij het monument (reguliere bouwvergunning).

De onder A genoemde aanvragen kunnen worden ingezien tijdens openingstijden van het gemeentehuis bij de afdeling Grondgebiedzaken (artikel 41 van de Woningwet, ter kennisgeving). Het voornemen bestaat om de genoemde aanvragen verder in behandeling te nemen. Tegen de onder B genoemde beschikking kan door belanghebbenden binnen 6 weken na datum publicatie een gemotiveerd bezwaarschrift worden ingediend bij het college van Burgemeester en Wethouders van Wieringen, Postbus 1, 1777 ZG Hippolytushoef. Het indienen van een bezwaarschrift betekent niet dat er geen gebruik mag worden gemaakt van de verleende beschikking. Als u wilt beletten dat er wordt gebouwd of gesloopt moet u, naast het indienen van een bezwaarschrift, direct een gemotiveerd verzoek om een voorlopige voorziening indienen bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank, sector Bestuursrecht, Postbus 251, 1800 BG Alkmaar.

Voor meer inlichtingen kunt u zich wenden tot de afdeling Grondgebiedzaken, mevrouw M. Steltenpool, tel. 0227-594396 (doorkiesnummer).

TER INZAGE O.G.V. 19 LID 3 WET OP DE RUIMTELIJKE ORDENING

Op de afdeling Grondgebiedzaken liggen met ingang van 6 juni 2006 gedurende 6 weken een aantal bouwplannen ter inzage, welke strijdig zijn met het vigerende bestemmingsplan. Het betreft de volgende bouwplannen:
- het veranderen / vergroten van de woning op het perceel Parklaan 25;
- het veranderen van een kantoorpand tot dokterspraktijk met apotheek en het veranderen van de gevel op het perceel Hoge Poel 3a.

Ons college is voornemens om ten behoeve van deze bouwplannen vrijstelling te verlenen zoals bedoeld in artikel 19 lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening. Gedurende bovengenoemde termijn van ter inzage ligging kan een ieder schriftelijk zijn zienswijze aan ons kenbaar maken.

Voor meer inlichtingen kunt u zich wenden tot de afdeling Grondgebiedzaken, mevr. M. Steltenpool, tel. 0227-594396 (doorkiesnummer).

OPENBARE KENNISGEVING WET MILIEUBEHEER

In het kader van de Wet Milieubeheer hoeven bedrijven die voldoen aan de criteria omschreven in Algemene Maatregelen van Bestuur, geen vergunning ingevolge deze wet te hebben. Deze bedrijven kunnen volstaan met een melding.

Burgemeester en wethouders van Wieringen maken bekend dat zij, op grond van artikel 8.40 van de Wet Milieubeheer, de volgende melding hebben ontvangen: "Besluit detailhandel en ambachtsbedrijven milieubeheer" van:
- J. Speet in verband met het van toepassing worden van het besluit op het schilder- en beeldhouwatelier aan de Gesterweg 24 in Den Oever;

Het bedrijf dient zich aan de voorschriften te houden die in het besluit zijn opgenomen.

Nadere inlichtingen kunnen worden verkregen bij de afdeling Grondgebiedzaken, de heer A. Dijkshoorn, tel. 0227-594387 (doorkiesnummer).

HUISVUILINZAMELING

Vanaf 1 januari 2006 is de gemeente Wieringen aangesloten bij de A.I.D. (Afvalinzameldienst Gewest Kop van Noord-Holland) voor de inzameling van het huishoudelijk afval. Nu dit enige maanden draait heeft ondertussen iedereen kunnen wennen aan de wijzigingen die noodgedwongen doorgevoerd zijn ten opzichte van de vorige inzamelaar. Wijzigingen die benodigd waren om te kunnen voldoen aan de regelgeving t.a.v het aanbieden van vuil op de stortplaats en de steeds verder aangescherpte regelgeving op het gebied van arbeidsomstandigheden. Helaas kan het altijd voorkomen dat het in individuele situaties nog niet helemaal duidelijk is waar de rolemmer aangeboden dient te worden of waarom uw rolemmer niet is geleegd. Dit soort vragen kunt u van maandag t/m vrijdag aan de afvalinzameldienst te Schagen stellen tussen 8.00 en 9.30 uur; 10.00 -12.00 uur en 13.00 tot 15.15 uur. Telefoon: 0224- 217474.

Hippolytushoef, 2 juni 2006 Drs. J. Wittink, secretaris M.J.P. van Kampen-Nouwen, wnd. burgemeester