Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Leidschendam, 14 juni 2006
Vaderdag dit jaar in teken van WK-oranje
Dit jaar staat vaderdag helemaal in het teken van het WK. De Raad Nederlandse Detailhandel
(RND) constateert dat ook dit jaar vaderdag de omzet in de detailhandel weer een extra impuls
geeft.
De WK-oranjekoorts geeft dit jaar aan vaderdag een extra feestelijk tintje. Zeker met het oog op
de wedstrijd Nederland-Argentinië op 21 juni worden allerlei oranje-items voor vader
aangeschaft. Sjaaltjes, voetballen, petjes, vlaggetjes en andere oranje-gadgets kleuren
vaderdag dit jaar massaal oranje.
Naast de oranje aankopen is er dit jaar een trend te zien in de persoonlijke verzorging voor de
man. Crèmes en duurdere luchtjes voor vader zorgen voor hogere omzetten. Traditionele
aankopen zoals speciale bieren, sterke dranken zoals whisky en cognac doen het ook dit jaar
wederom goed.
Er zijn vaders die dit jaar door het WK extra in het zonnetje worden gezet. Duurdere aankopen
zoals de platte beeldbuis tv's, de thuistap, elektrische barbecues en scheerapparaten vinden
een gretig aftrek.
De Raad Nederlandse Detailhandel (RND) is een overkoepelende werkgeversorganisatie. De bij
de RND - via de 11 brancheverenigingen - aangesloten detailhandelsondernemingen
vertegenwoordigen ruim 14.000 vestigingen, 250.000 werknemers en een jaarlijkse omzet van
36 miljard euro. De RND behartigt de gemeenschappelijke economische en sociale belangen
van zijn leden.