Ingezonden persbericht


Persbericht

's-Hertogenbosch, 14 juni 2006

Nieuws van kop tot kont op BeautyNieuws.nl

's-Hertogenbosch - Deze week is www.BeautyNieuws.nl officieel gelanceerd. Een website met actueel nieuws over lichamelijke schoonheid. Opvallend is de indeling van de site: naar lichaamsdeel in plaats van de traditionele indeling op thema's zoals 'cosmetica', 'schoonheidsspecialist' of 'plastische chirurgie'. Wie op zoek is naar een stralende lach kijkt in de rubriek 'mond'. Zo is er nieuws over haren, ogen, borsten, rimpels, handen, nagels en voeten.

"Uit recent onderzoek van Procter & Gamble blijkt dat de meeste mensen niet ontevreden zijn met hun uiterlijk, maar dat ze zoeken naar mogelijkheden om bepaalde lichaamsdelen er nog beter uit te laten zien", vertelt Inge de Munnik van Marktvizier, het bedrijf dat de site heeft opgezet. "Zelf heb ik onderzoek gedaan naar de zoekwoorden die mensen gebruiken. Daarbij kwam ik er achter dat mensen zoeken naar mogelijke verbeteringen van een lichaamsdeel. Dat hebben we verwerkt in de indeling van de site. Stel: iemand heeft last van rimpels. Op de site vinden ze voor dát probleem verschillende ideeën die een oplossing kunnen bieden: een crème, een behandeling bij de schoonheidsspecialiste, botox of toch die facelift bij de plastisch chirurg. Welke oplossing het meest passend is, bepalen mensen vervolgens zélf." BeautyNieuws.nl is een onafhankelijke nieuws site. Dat daaraan behoefte is, blijkt wel uit het feit dat BeautyNieuws.nl inmiddels een bestand wist op te bouwen van 25.000 abonnees op de emailnieuwsbrief. "Let wel dat zijn mensen die zichzelf hebben opgegeven", zegt De Munnik.

Redactionele informatie vormt het hart van de site. Daarmee verwacht De Munnik op langere termijn een interessant platform te creëren voor advertenties. De Munnik is een ervaren internet ondernemer. Ze is sinds 2000 onder meer verantwoordelijk voor de inhoud van de beautydochters van Startpagina.nl. Daarnaast heeft ze in het verleden de succesvolle site www.alaparfumerie.nl opgezet waarbij mensen op 3 manieren hun favoriete geur konden bepalen. Meer informatie op www.BeautyNieuws.nl.



Ingezonden persbericht