Juni 2006
Eerste Nederlandstalige vakantiebrochure Bulgarije 'in alle seizoenen'
Ambassadeur presenteert 14 juni gloednieuw 'vakantiemagazine'
Het Bulgaars Verkeersbureau in Nederland presenteert op woensdag 14
juni zijn eerste Nederlandstalige brochure. Dat gebeurt tijdens een
bijeenkomst op de Bulgaarse ambassade in Den Haag, waar het fraai
uitgevoerde, kleurige én omvangrijke 'vakantiemagazine' wordt
geïntroduceerd door ambassdeur Valentin Poriazov.
Afbeelding Het Bulgaars Verkeersbureau, dat begin 2005 met zijn
werkzaamheden in Nederland begon, was verantwoordelijk voor de
samenstelling van de brochure in de Nederlandse taal en kreeg daarbij
hulp van het Ministerie van Toerisme in Bulgarije, veel Nederlandse
touroperators en luchtvaartmaatschappijen in Bulgarije en Oostenrijk.
Nederland en België
Het magazine is bestemd is voor de Nederlandse en Vlaamse markt
en telt 84 goed vorm gegeven full colour pagina's, waarop informatieve
teksten en prachtig fotomateriaal een goede indruk geven van Bulgarije
als 'verrassend vakantieland in alle seizoenen'. In het boekwerk is
het land in zes regio's ingedeeld, die uitgebreid worden beschreven.
Alle regio's
Korte hoofdstukjes aangevuld met allerhande wist-u-datjes geven een
beeld van elke regio, elk met haar eigen unieke
specialiteiten. Daarnaast zijn er informatieve hoofdstukken gewijd aan
cultuur en tradities, de Bulgaarse keuken en allerlei practische tips.
Taalgids
Handig onderdeel is de beknopte 'taalgids', waarin een aantal veel
gebruikte woorden en termen in cyrillisch schrift is opgenomen, mét
daarbij hun Nederlandse betekenis en de juiste, fonetische, uitspraak.
Handig, vooral in die regio's, waar de kennis van westerse talen nog
niet zo wijd verbreid is.
Afbeelding Trots
Ambassadeur Poriazov presenteert de brochure met trots en roemt het
werk van het Bulgaars Verkeersbureau in Nederland, dat er in korte
tijd in slaagde een Nederlandstalige website, een speciale folder voor
de Nederlandse markt en nu dus de eerste, en meteen al zeer
omvangrijke brochure te maken.
Forse groei
Mede daardoor staat Bulgarije inmiddels veel steviger op de
Nederlandse toeristische kaart, wat in 2005 resulteerde in een groei
van het aantakl toeristen vanuit Nederland met maar liefst 49,2
procent.
Sterke ontwikkeling
'Terecht en wél-verdiend ', vindt de ambassadeur, 'want de
toeristische infrastructuur heeft zich in Bulgarije de afgelopen jaren
sterk ontwikkeld. En Bulgarije biedt de Nederlandse toerist een breed
scala aan faciliteiten voor zowel zomer- als wintervakanties.'
Veel veranderd
Dat schrijft ook Mario Al-Jabouri, voorzitter van het Bulgaarse State
Agency for Tourism, in zijn voorwoord voor de brochure. 'Veel mensen
hebben geen idee hoe snel Bulgarije aan het veranderen is. Vaak heeft
men nog het beeld van armoedig en corrupt Oostblokland, maar de
realiteit is al een aantal jaren geheel anders'.
Mogelijkheden
'Bulgarije is een prachtig land, met voor de vakantieganger een scala
aan mogelijkheden. Met de economie gaat het de laatste jaren steeds
beter. Door deze grote veranderingen kan Bulgarije in 2007 eindelijk
toetreden tot de Europese Unie', aldus Al-Jabouri.
Kom kijken
In de nieuwe brochure krijgen nu ook de Nederlandse en Belgische
consument eindelijk 'een goed en eerlijk beeld' van wat Bulgarije
tegenwoordig is. Al-Jebouri: 'Bulgarije zit als vakantieland in de
lift. Met vereende krachten werken de verschillende Bulgaarse
instanties aan een kwalitatief en authentiek product: Bulgarije.
Daarom mijn uitnodiging: kom op bezoek en laat u verrassen in alle
seizoenen'
Lees ook: Eerste Nederlandstalige folder BulgaarsVerkeersbureau
Nieuw verkeersbureau zet Bulgarije op de kaart
2006-06-02