Centric lanceert nieuwe oplossing voor capaciteit bij ICT-beheer
IJSSELSTEIN, 20060613 -- Na het succes van de Helpdesk Pool, introduceert Centric de ICT Beheer Pool: een uitgewerkte oplossing waarmee elke organisatie de continuïteit van de IT-omgeving kan garanderen tegen minimale kosten.Voorheen was het lastig om de capaciteit op een ICT-afdeling op peil te houden met het oog op (on-)verwachte absentie. Een veel toegepaste oplossing was het op afroep ter beschikking houden van enkele ICT-specialisten. Een eerste nadeel hiervan is dat de kosten aanzienlijk zijn. Een tweede dat deze mensen niet ingewerkt zijn op de bedrijfsspecifieke situatie, zodat ze niet direct productief zijn als ze opgeroepen worden.
De ICT Beheer Pool is gebaseerd op het principe van de Helpdesk Pool van Centric. Hierbij worden in alle vijf regio's van Centric groepen ICT-specialisten samengesteld met een bepaald specialisme, zoals systeembeheerders, netwerkbeheerders en applicatiebeheerders. Deze specialisten worden op kosten van Centric bij klanten ingewerkt op de klantsituatie. Ze zijn dus bekend met de procesdocumentatie, de diverse rollen in het team, het Service Level Agreement en de gebruikte tooling. Ook na de inwerkperiode draaien de specialisten regelmatig enkele dagen mee bij de klant. Hierdoor kunnen de ICT-specialisten direct of 'next day', afhankelijk van het service level, worden ingezet bij een klant.
Frank de Nijs, directeur Solution Centers & Marketing binnen Centric: "De ICT Beheer Pool levert aanzienlijke schaalvoordelen op waar de klanten rechtstreeks van profiteren. Ook zijn klanten zeer enthousiast over de beschikbare kennis die binnen een pool wordt gedeeld. Klanten huren immers niet alleen capaciteit in, maar ook een groot arsenaal aan kennis. Hierdoor zijn onze klanten beter in staat hun ICT-dienstverlening te garanderen naar hun eindklanten".