Ingezonden persbericht
Persbericht Maastricht, 12 juni 2006
Novotel Maastricht heropent met verrassend concept
Onder grote belangstelling heeft burgemeester Leers de heropening verricht van Novotel Maastricht. Met een investering van 1,2 miljoen euro renoveerde Novotel Maastricht het afgelopen jaar interieur van het hotel.
De 94 kamers voldoen nu aan het zogeheten 'novation-concept', dat zich gekenmerkt door veiligheid, gemak, veelzijdigheid, ruimte en digitale communicatie. Bovendien zijn alle hotelkamers voorzien van airco. De entree, ontvangstruimte en de lobby op de begane grond ondergingen een metamorfose. Het interieur heeft een strak design gekregen en beantwoordt hiermee aan de eisen van de zakelijke gast.
Tegelijkertijd is Novotel Maastricht gestart met een nieuw Food & Beverage-concept onder de naam Food Plaza. Novotel Maastricht combineert de trends van deze tijd met een excellente dienstverlening.
*****
Over Accor
Met 168.000 medewerkers in 140 landen is Accor Europees marktleider en één van 's werelds grootste ketens op het gebied van reizen, toerisme en zakelijke dienstverlening. Twee belangrijke internationale activiteiten zijn:
. hotels: bijna 4.000 hotels (463.000 kamers) in 90 landen, casino's, reisbureaus en restaurants;
. services aan zakelijke klanten en openbare instellingen: dagelijks maken 19 miljoen mensen in 34 landen gebruik van een breed scala aan diensten (maaltijdvouchers, sociale dienstverlening, loyalty programma's, evenementen) die door Accor worden opgezet en beheerd.
Accor is in Nederland vertegenwoordigd met 54 hotels: 1 Sofitel Demeure (Hotel The Grand Amsterdam), 2 Sofitel, 2 Dorint Sofitel, 7 Novotel, 2 Dorint Novotel, 25 Mercure, 11 Ibis, 1 Etap en 3 Formule I hotels. In Nederland behoren ook Carlson Wagonlit Travel en de Accor Corporate Service vouchers tot de Accor-groep.
*****